תופעה: עסקים קטנים ובינוניים נעזרים ברואי חשבון לקבלת הטבות ומענקים מהמדינה

לעסקים קטנים אפשרות לזכות במענקים והטבות מלשכת המדען הראשי, מרכז השקעות למפעלים מאושרים, קרן תבור לעסקים קטנים וקרן קידום השיווק לחו"ל

משרד רואי החשבון 'יסקין ושות'', בבעלות משה יסקין ואלון פורז, הודיע על הקמת חברת 'מענקי מדינה' אשר מטרתה סיוע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לקבל מימון והלוואות בערבות מדינה. החברה מיזגה את פעילותה עם פעילות חברת 'ש.ר תעשיות מתוחכמות'. רפי שלזינגר אשר ניהל את החברה ב-25 שנה האחרונות, ימשיך ללוות את הפעילות שלאחר המיזוג.

השירות בא לעזור לעסקים קטנים ובינוניים להנות מהטבות, הלוואות ומענקים המגיעים להם מטעם המדינה.

ישנם כארבעה אפיקים עיקריים בהם יכולים עסקים קטנים ובינוניים לקבל סיוע כלכלי מהמדינה. אפשרות ראשונה היא השגת סיוע במסגרת תקציב המדען הראשי (הייטק, המצאות וכו')- ב2008 התקציב לסיוע היה גבוה ממיליארד שקל וב-2009 אף עתיד לעלות סכום הסיוע בעוד 300 מליון שקל.

אפיק נוסף, הוא קרן קידום השיווק לחו"ל שמעניקה הלוואות עד מליון דולר או עד 20% מהמחזור של השנה הקודמת או ההוצאות הצפויות לשיווק בחו"ל בשנה הקרובה (הנמוך מביניהם) לחמש שנים ב-70% ערבות מדינה.

לעסקים קטנים יש את האפשרות לפנות לקרן 'תבור' לעסקים קטנים, המעניקה הלוואות של עד 500 אלף שקל לחמש שנים ב-70% ערבות מדינה.

מפעלים יכולים לפנות למרכז השקעות למפעלים מאושרים באיזור א' שמיועד להשקעות חדשות. התקציב ב-2008 עלה ל-300 מליון מ-150 מיליון שקל ב-2007 ועתיד לעלות גם השנה. בנוסף יכולים מפעלים להיכנס לקטגוריה של מפעלים מוטבים, דבר המעניק להם הטבות מס ע"פ קריטריונים מסוימים.

רואי החשבון יסקין ופורז מסרו כי "דווקא המצב הקשה ומשבר הנזילות של עסקים רבים יוצר הזדמנות עצומה למי שידעו לזהות, לאתר ולממש את הזכויות למענקי המדינה השונים.
בתקופה כזו המדינה תפעל להרחבת תקציביה וחיזוק הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, כך שרבים וטובים יוכלו להיעזר בשירותינו. אנו נעשה הכול על מנת לסייע ללקוחותינו ליהנות מהסיוע המקסימאלי אשר לו הם זכאים ועל ידי כך, לצלוח את התקופה הקשה".