על רקע דו"ח המלאים: מחיר הנפט צנח בשיעור היומי החד ביותר מזה 7 שנים - איבד 12.2% ל-42.63 דולר לחבית

מלאי הנפט הגולמי זינק השבוע ב-6.7 מיליון חביות כך שהמלאי העומד לרשות ארה"ב מסתכם ב-325.4 מיליון חביות ; בשוק צפו כי העלייה תסתכם ב-1.5 מיליון חביות בלבד

מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי, למסירה בחודש פברואר, סיים בצניחה של 12.2% שהם 5.95 דולר, וננעל בבורסת הסחורות בניו-יורק ב-42.63 דולר לחבית. הירידה במחירו היום הינה שיעור הירידה היומית הגדול ביותר ב-7 השנים האחרונות - מאז ספטמבר 2001.

נזכיר כי אתמול מחיר הנפט נע מעל 50 דולר לחבית, רמה בה לא היה 5 שבועות.

הצניחה במחיר החבית, באה לאחר פרסומו הערב (ד') של דו"ח המלאים השבועי של הנפט ותזקיקי הנפט אשר עלה יותר מהצפי, על רקע העלייה ברמות המלאי רושם הנפט נפילה חדה במחירו.

מנתוני דו"ח המלאים עולה כי מלאי הנפט הגולמי זינק בשבוע שהסתיים ב-2 בינואר ב-6.7 מיליון חביות כך שסך המלאי העומד לרשותה של ארה"ב מסתכם ב-325.4 מיליון חביות. בשוק צפו האנליסטים כי העלייה תסתכם ב-1.5 מיליון חביות בלבד.

מלאי תזקיקי הנפט עלה בשבוע שחלף ב-1.8 מיליון חביות. ומלאי הדלקים (Gasoline) הסתכם ב-3.3 מיליון חביות.

המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה ממשיכה זה היום ה-11 לרכז את עניין המשקיעים, הסימנים הראשוניים לאפשרות לסיומה של הלחימה, כאשר ישראל נצרה את האש למספר שעות וכך גם החמאס על מנת לאפשר אספקה של מזון ותרופות לאזרחים, וכן הודעתו של רה"מ אולמרט כי ישראל מוכנה לדון בפירטי הפסקת האש שהציע הנשיא המיצרי מובארק, מובילים לירידה במתיחות בין הצדדים הערב. במהלך ימי הלחימה נרשמה עלייה חדה במחיר הנפט.

גם הסיכסוך המתעצם בין יצרנית הגז הטבעי גאזפורם המוחזקת ע"י ממשל רוסיה ובין ממשלת אוקראינה ממשך להוות גורם מרכזי לעניין בקרב הסוחרים. היום הודיעה רוסיה על הפסקת כל הזרמת הגז המיועד לאירופה דרך אוקראינה, וזאת כאשר האירופאים מצויים בעיצומו של החורף, מדובר בכ-80% מסך הגז הרוסי שמגיע לאירופה.

ניראה כי גם שטף הנתונים המיקרו והמאקרו כלכליים הקשים שממשיך לזרום לשוק ומצביע על עוד פיטורים, אזהרות רווח וירידה במספר המועסקים במגזר הפרטי, לא מעודד את המשקיעים להמשיך היום ולהשקיע בנפט אשר ממילא צובר מלאים.

[לאתר חוזים עתידיים]