מספר הווירוסים שהופצו באינטרנט ב-2008 שווה לכל הווירוסים, התולעים והסוסים הטרויאנים שנשלחו ב-17 שנים

כך עולה מדו"ח שנתי של חברת "פנדה אבטחת מידע ; "על-פי תחזיות "פנדה" ל-2009, מגמה זו הולכת לגבור, ואף נצפית עלייה משמעותית ביכולות ההפצה של הפושעים הקיברנטיים

מספר הוירוסים שהופצו ברשת האינטרנט במהלך שנת 2008, משתווה לסך הכולל של וירוסים, תולעים וסוסים טרויאנים שנתגלו במהלך 17 השנים האחרונות יחד, כך עולה מדו"ח סיכום שנת 2008 של חברת "פנדה אבטחת מידע". על-פי תחזיות "פנדה" לשנת 2009, מגמה זו הולכת לגבור, ואף נצפית עלייה משמעותית ביכולות ההפצה של הפושעים הקיברנטיים.

עוד עולה מהדו"ח כי ב-2009 תהיה עלייה בהדבקות באמצעות רשתות חברתיות. בניגוד לשנה שעברה, בה תולעים היו מאוד פופולאריות ברשתות החברתיות, השנה יהיו קודים מתוחכמים יותר שינסו לגנוב כספים ממשתמשים פרטיים ומודיעין עסקי מחברות.

לדברי יהודה פיינזילבר, מנכ"ל "פנדה ישראל", "שיטות ההונאה המקוונות הרווחיות ביותר יערבו הפצת נוזקות מתאימות: טרויאנים העוסקים בריקון חשבונות בנק ותוכנות פרסום (AdWare) המשווקות תוכנות מזויפות". לדבריו, "טרויאנים בנקאיים" מתוכנתים לגנוב סיסמאות מסווגות של חשבונות בנק אינטרנטיים ולשלוח אותם לעבריין שמפעיל אותם מרחוק, וכך לאפשר לו גישה מהירה ל'ניקוי' החשבון ממזומנים. תוכנות הפרסום, לעומת זאת, מנסות למכור באמצעים פליליים תוכנות מזויפות לקורבנות תמימים".

גם פלטפורמות ומערכות הפעלה חדשות ייכנסו לטווח האש של ההאקרים: פנדה חוזה כי וירוסים מיוחדים למקינטוש, לינוקס, אייפון, בלקבארי ועוד פלטפורמות פופולאריות צפויים לעשות את כניסתן הראשונה בשנה הקרובה. הקודים החדשים יהיו מתוחכמים, אך עדיין לא צפויים להגיע למימדי הנזק שחווים משתמשי חלונות שהם קהל היעד העיקרי של הפושעים הקיברנטיים.

במחקר אחר שבדק את החודשים האחרונים של 2008 נמצא קשר ישיר בין ירידות בבורסות העולם והפצת וירוסים. פנדה גילתה מתאם חיובי בין ירידה בשווקים לבין עלייה דרמטית בהפצת טרויאנים ברשת. כל עוד המיתון נמשך, קרוב לוודאי שגם התופעה הזו תימשך.