השחיקה בדולר האוסטרלי תעלה ביוקר למארגני הגראנד סלאם במלבורן

אליפות אוסטרליה בטניס תאלץ להעלות את סך הפרסים בטורניר בפעם השנייה תוך 3 חודשים, בעקבות החלשות המטבע האוסטרלי ; סך הפרסים יעמוד על 23.14 מיליון דולר אוסטרלי (16.34 מיליון דולר אמריקני)

מארגני אליפות אוסטרליה בטניס נאלצו להעלות את סך הפרסים בטורניר בפעם השנייה תוך שלושה חודשים, בעקבות החלשות המטבע האוסטרלי. סך הפרסים בטורניר שייפתח ב-19 בחודש יעמוד על 23.14 מיליון דולר אוסטרלי (16.34 מיליון דולר אמריקני) - הכי גבוה אי פעם.

מדובר בעלייה של 12.3% לעומת סך הפרסים שחולקו בטורניר ב-2008. האלופים בטורניר היחידים (גברים ונשים) יקבלו 2 מיליון דולר אוסטרלי כל אחד (1.41 מיליון דולר אמריקני).

רק באוקטובר האחרון החליטו המארגנים להעלות את סך הפרסים לכל אחד מהמנצחים ל-1.6 מיליון דולר אוסטרלי, אולם בשל השחיקה במטבע המקומי והחשש שהטורניר יאבד מהאטרקטיביות שלו ביחס לשלושת הגראנד סלאמים האחרים, הוחלט בסוף השבוע להעלות את סך הפרסים פעם נוספת.

עם זאת, אליפות אוסטרליה עדיין רחוקה מאוד מהיו.אס אופן, שחילק בשנה שעברה פרסים בסך 20.65 מיליון דולר, והפרס הראשון למנצחים ביחידים עמד על 1.5 מיליון דולר.

נוסף לכל הצרות, מארגני הטורניר קיבלו בשורה רעה מהאלופה המכהנת, מריה שראפובה, שהודיעה כי לא תשתתף בטורניר השנה בעקבות פציעה.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט