ב-S&P מעלות חוששים מהרעה בענף הליסינג: תחזית דירוג שלילית לדן רכב

אישררה את הדירוג הקיים - "+A" ; הורדת דירוג תתרחש במקרה של החזרות רכבים אשר יגרמו להפסדי הון משמעותיים ועלייה בעלויות המימון של החברה במערכת הבנקאית

[להרשמה לניוזלטר רכב]

חברת דירוג האשראי S&P מעלות הודיעה היום (א') כי תחזית הדירוג של דן רכב שונתה ל"שלילי" מ"יציב" בעקבות חשש החברה כי יהיו החזרות רבות של רכבים שהושכרו בהחכרה (ליסינג) אשר עלולות לפגוע ברווחיות. כמו כן, חוששים בחברה מהרעה באופן המימון של המערכת הבנקאית לענף הליסינג.

לדעת S&P מעלות, שינוי באופק הדירוג של החברה ליציב עשוי לקרות עם שיפור בתנאים המקרו כלכליים במשק: ודאות גבוהה יותר בנוגע ליישום שינוי שווי השימוש ברכבים והשלכותיו על חידוש חוזים.

הורדת דירוג תתרחש במקרה של החזרות רכבים אשר יגרמו להפסדי הון משמעותיים, ועלייה בעלויות המימון של החברה במערכת הבנקאית. S&P מעלות הודיעה כי הורדת תחזית הדירוג משקפת את חוסר הוודאות בפעילות החברה כתוצאה מהעלייה הצפויה ברמת החזרות רכבים על ידי לקוחות החברה עובדה היכולה לגרום לפגיעה ברווחיות החברה כמו גם במתחרותיה.

בתוך כך, נציין, אישררה החברה את דירוג אגרות החוב של דן רכב ברמת "+A" - דרגת ההשקעה החמישית מלמעלה. אישרור הדירוג מתבסס על נתח השוק שהינו השני בגודלו בשוק הליסינג, פיזור הלקוחות בתיק הליסינג המפחית את הסיכון העסקי הטמון בפעילותה, פעילות ההשכרה התורמת לרווחיות החברה ומהווה גורם ממתן לסיכון החזרות הרכבים וכמו כן רמת המינוף של החברה שאינה גבוהה יחסית למתחרותיה לענף.

לדן רכב 4 סדרות אג"ח נסחרות בערך נקוב של 968.4 מיליון שקל, מתוכן סדרה אחת להמרה (סדרה ה' בערך נקוב של 200.67 מיליון שקל). ערכן המתואם נטו של הסדרות עומד על 1.03 מיליארד שקל, אולם הן נסחרות לפי שווי-שוק של 745.8 מיליון שקל בלבד - 74.4% מערכה. כל הסדרות צמודות למדד המחירים לצרכן ונושאות ריבית שנתית קבועה בשיעור 4.5%-5.3%, אך נסחרות בתשואה שנתית (נטו) לפדיון של 11.57%-15.05%. מח"מ (משך החיים הממוצע עד להחזר ההשקעה במלואה מפרעונות קרן וריבית, א") הסדרות נע בין 1.35-3.62 שנים נטו. הסדרות מדורגות גם על-ידי מדרוג בדירוג "A1" המקביל לדירוגה של מעלות.