נא לגעת במסך

הבשורה החדשה האמיתית בתוכנת מערכת ההפעלה של מיקרוסופט היא בכלל החומרה

איך אפשר לא להשתגע על מסכי מגע? הם מבחינתי הבשורה החדשה במערכת ההפעלה של מיקרוסופט

1

גרסת הבטא של חלונות 7, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט שזמינה להורדה עכשיו ברשת, עושה רושם טוב - כך אני קורא. הנסיינים מעידים עליה שהיא מהירה יותר, חזקה יותר, חסכונית יותר ותומכת יותר. גם צילומי המסך נעימים לעין.

לא ניכנס, ברשותכם, למפרט הטכני, נציין רק שהמערכת נבנתה במטרה לעבוד עם מחשבים שיש לאנשים ולא עם המחשבים שסטיב באלמר חושב או רוצה שיהיו להם. זו מחשבה יפה, שחייבים להודות כי יש בה משהו מרוח הימים האלה. אבל מכל הפיצ'רים והתוספות שמציגה מיקרוסופט בלט לי דווקא אחד שולי, ביישן כזה, אבל עם פוטנציאל ענק: הדגש שניתן לעבודה משופרת עם מסכי מגע.

אני מת על מסכי מגע, בחיי, יש בהם משהו שבא מהעתיד. זה לא רק זה, זה הרבה יותר מזה: חישבו על שלוש המילים הראשונות ששמעתם בתור ילדים בהקשר טכנולוגי. חישבו על כל אלפי הפעמים ששמעתם את שלוש המילים האלה. חישבו על שלוש המילים הראשונות שאמרתם אתם לילדיכם בהקשר טכנולוגי. חישבו כמה פעמים כבר אמרתם את שלוש המילים האלה. עכשיו, אני מוכן לשים 30 שקל (בכל זאת, מיתון), ששלוש המילים הן: "לא לגעת במסך". המסך זה עיקר העיקרים, קודש הקודשים. אסור לגעת.

ועכשיו תגידו לי אתם - איך אפשר לא למות על מסכי מגע? נסו זאת בעצמכם, עכשיו: עזבו את המקלדת וגעו בקצה האצבע במסך. גלים קטנים מתפשטים ונעלמים. אין על זה.

2

בכל פעם שמתרחש אירוע טכנולוגי מהסוג המכונה "גרסת בטא למערכת ההפעלה / הדפדפן / הנגן / האפליקציה החדשה של כך וכך" - ואירוע כזה מתרחש בתדירות של 7 עד 13 פעמים ביום - עולה מאליה שאלה חשובה מאין כמותה: לשדרג או לא לשדרג?

שאלת השדרוג. אנחנו נשאלים לגביה שוב ושוב, ומפנים אותה אל עצמנו פנימה: כן? לא? מאוחר יותר? חיפשתי ולא מצאתי סוציולוגים-דיגיטליים, או דיגי-סוציולוגים, שחקרו את השפעתם של השדרוגים התכופים שאנו מתבקשים לבצע בחיינו המקוונים על מה שמכונה "החיים האמיתיים". כשאנחנו מתיישבים מול המחשב תמיד עולה בפנינו אופציה לשפר את מה שיש, לעשות שיהיה יותר טוב, שייראה יותר יפה, שירוץ יותר מהר. לחיצת כפתור ואתה מעודכן, לחיצת כפתור ואתה מוגן. אבותינו רק נולדו, חיו ומתו ואנחנו כל הזמן משדרגים את עצמנו. הו, מרדף חסר תוחלת.

ומצד שני, אנחנו אף פעם לא באמת שם. אף פעם לא נהיה מאושרים. אנו מתקיימים במין שלב בטא נצחי שכזה. עכשיו יש באגים, אבל מחר יהיה יום חדש. עכשיו אתה נופל, אבל בגרסה החדשה שלך אתה תקום ותרוץ כמו נמר. האין אלו חיים נהדרים?

3פעם הייתי מתקין הכול, ואז מסיר ומתקין שוב, ועוד פעם, שובר ת'ראש, סובל מרה. יום של גרסה חדשה היה יום חג. אבל כבר שנים שאני לא משדרג שום דבר מעבר להכרחי. די, מאסתי במרוץ האינסופי. השדרוג הוא השד שבמכונה, והוא אף פעם לא שבע.

אז האם להשתדרג לגרסת הבטא של חלונות 7, שהיא טובה יותר, מהירה יותר וחזקה יותר? התשובה שלי היא חד משמעית - "לא". *