סין תאיץ את יישום התוכניות להשקעה בטכנולוגיה, מדע וסביבה ותכריז פרוייקטים חדשים

[למדור שוקי עולם] ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, "אנחנו נקדים את ההשקעה המתוכננת של 88 מיליארד דולר ב-16 פרוייקטים מרכזיים בתחום המדע והטכנולוגיה הקשורים ישירות לכלכלה שלנו"

סין תציג תוכניות חדשות לשיקום הכלכלה, כשבכוונתה להקדים את יישום התוכניות להשקעה בטכנולוגיה ומדע לפני המועד הרשמי שנקבע לחודש מארס. כך דיווחה היום (ב') התקשרות הסינית.

ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, הכריז על כוונתו להאיץ את יישום התוכנית להשקעה בטכנולוגיה ומדע, הנאמדת בכ-600 מיליארד יואן (87.6 מיליארד דולר). "אנחנו נקדים את ההשקעה המתוכננת של 88 מיליארד דולר ב-16 פרוייקטים מרכזיים בתחום המדע והטכנולוגיה הקשורים ישירות לכלכלה שלנו", אמר ג'יבאו.

מדד שנחאי המשולב נסחר בעליות שערים. הדולר עולה כעת ב-0.03% ל-6.8371 דולר ליואן.

נראה כי מדובר בהרחבה של חבילת החילוץ הפיסקלית עליה הכריז הממשל הסיני בנובמבר והנאמדת ב-4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר). ביום שישי, המשרד להגנת הסביבה בסין קיבל אישור להשקת 153 פרוייקטים סביבתיים בסכום כולל של 470 מיליארד יואן (כ-69.1 מיליארד דולר).

בנוסף, וון גי'באו הודיע כי הכלכלה הסינית תפקדה "טוב מהצפוי" במהלך חודש דצמבר, כשהוא מעריך כי היא תהיה הראשונה מבין הכלכלות הגדולות בעולם שתתאושש מהמשבר הפיננסי הנוכחי.