המשך החששות לירידה בביקושים לנפט הוביל את הזהב השחור לירידה של 7.9% ל-37.59 דולר לחבית

המשקיעים חששו וממשיכים לחשוש כי קיצוץ התפוקה בפברואר עליו רמז ארגון אופ"ק בשבוע שעבר, לא יצליח לקזז את הירידה בביקושים ; חברת ארמקו הסעודית שלחה ביום ו' האחרון הודעה ללקוחותיה באסיה כי בכוונתה לחתוך את אספקת הנפט לאסיה בכ-10% בפברואר

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בפברואר, ננעל במסחר האלקטרוני בירידה של 7.9% שהם 3.24 דולר, ל-37.59 דולר לחבית. הנפט משלים יום מסחר חמישי של ירידות במחירו, וננעל ברמתו הנמוכה מזה שבועיים.

המשקיעים חששו וממשיכים לחשוש כי קיצוץ התפוקה בפברואר עליו רמז ארגון אופ"ק בשבוע שעבר, לא יצליח לקזז את הירידה בביקושים בשל המשבר הכלכלי החריף ביותר מאז מלחמת העולם השניה הפוקד את הכלכלות המובילות של ארה"ב, אירופה ויפן.

בנוסף, דיווחה היום גאזפורם כי אוקראינה חתמה על הסכם פיקוח עצמאי על משלוחי הגז הטבעי מרוסיה דרך אוקראינה לאירופה. בכך צפויה להתחדש אספקת הגז שנעצרה מאז יום ד' מרוסיה דרך אוקראינה למדינות אירופה, הסיכסוך בין הצדדים היה אחד הגורמים לעליות שנרשמו בשבוע שעבר במחירו של הנפט, עם השתחררות המחנק שוב חוששים בשוק כי היצע האנרגיה בשוק יעלה על הביקושים לה.

במהלך 13 מתוך 15 השבועות האחרונים גדל בארה"ב מלאי הנפט ומוצריו, כך על פי נתוני דו"ח המלאים המפורסם מידי יום ד' ע"י משרד האנרגיה האמריקני. בדויטשה בנק העריכו כי הביקושים לנפט יפלו במיליון חביות ליום במהלך השנה הקרובה.

"בריאות הכלכלה העולמית היא הדאגה המרכזית לטווח הקצר, וזה מה שמכביד על המחירים" אמר הארי צ'ילינגוריאן, אנליסט שווקים בכיר ב-PNB פריבה בלונדון. "הקיצוץ בתפוקה של אופ"ק עשוי להוות תמיכה בעתיד, אך יקח זמן עד שהדבר ישפיע בשוק".

במסחר האלקטרוני על החוזים העתידיים על הנפט לחודש פברואר יורד מחירו ב-6.9% לרמה של 38 דולר לחבית.

בסיכום השבוע שחלף איבד הנפט כ-12% משוויו על רקע פרסומי הנתונים המאקרו כלכליים שהציגו החרפה בהאטה הכלכלית, וזאת לאחר שביום ו' האחרון פורסם כי בשנה שעברה אבדו בארה"ב 2.589 מיליון משרות, הכי הרבה מאז 1945.

חברת ארמקו הסעודית שלחה ביום ו' האחרון הודעה ללקוחותיה באסיה כי בכוונתה לחתוך את אספקת הנפט לאסיה בכ-10% בפברואר. נזכיר כי ארגון אופ"ק האחראי לאספקת 40% מתפוקת הנפט העולמית, הסכימה בחודש הקודם לחתוך את מכסות ההפקה ב-9% וזאת על מנת לאושש את מחירו של הנפט על רקע הירידה בביקושים לו. בששת החודשים האחרונים איבד הנפט יותר מ-100 דולר משוויו.

בזירה המקומית הקשורה לתחום חיפושי הנפט והגז נציין כי נרשמות היום עליות שערים חדות במניות הישראליות הקשורות בקידוח תמר, וזאת לאחר שאמש הודיעו אבנר ודלק קידוחים כי נמצאו סימנים ראשוניים של גז טבעי בקידוח המצוי מערבית לחופי חיפה, בשוק מעריכים כי במידה ויאומתו הסימנים הראשוניים גם בבדיקות הנוספות, עשוי שווי המכירות ממאגר זה לעלות על 3.2 מיליארד דולר.

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בפברואר, ננעל במסחר האלקטרוני בירידה של 7.9% שהם 3.24 דולר, ל-37.59 דולר לחבית

[לאתר חוזים עתידיים]