חברת רהיטי שגם תפצה את האוניברסיטה העברית ב-250 אלף שקל בשל שימוש בדמותו של איינשטיין

זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי האוניברסיטה העברית היא היורשת והבעלים של כל זכויות הקניין הרוחני של אלברט איינשטיין ; האוניברסיטה תקדיש את כספי הפיצויים לאספקת ריהוט למקלטים ציבוריים

חברת רהיטי הנוער שגם תפצה את האוניברסיטה העברית בסך של 250 אלף שקל על שימוש שלא כדין בדמותו של אלברט איינשטיין. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי האוניברסיטה העברית היא היורשת והבעלים של כל זכויות הקניין הרוחני של איינשטיין.

באוגוסט 2008 הריצה חברת שגם קמפיין פרסומי תחת הסיסמה "המצאות שילדים אוהבים", שבמסגרתו הופצו מודעות פרסום שכללו קריקטורות בדמותו של אלברט איינשטיין לצד נוסחתו וציון שמו.

בעקבות כך הגישה האוניברסיטה העברית בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים למניעת שימוש בלתי מורשה בשמו ולפיצוי על השימוש הלא חוקי שנעשה.

בסוף השבוע הוציא שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא, צו מניעה קבוע, האוסר את השימוש בשמו ודמותו של איינשטיין. זאת, לאחר שקבע כי האוניברסיטה העברית היא היורשת והבעלים של כל זכויות הקניין הרוחני של איינשטיין.

בנוסף פסק השופט שפירא פיצוי לאוניברסיטה העברית בסכום של 250 אלף שקל.

האוניברסיטה ביקשה להקדיש את כספי הפיצויים לטובת אספקת ריהוט למקלטים ציבוריים ולאתרים ביישובי עוטף עזה. השופט בירך את שני הצדדים ואמר כי זוהי פשרה ראויה בהחלט.