מאיר שמיר החליט לטפל במימוש הנדל"ן של תנובה

גורמים בשוק הנדל"ן אומרים כי לאחרונה יו"ר תנובה פנה אליהם ועניין אותם ברכישת נכסים וביניהם השוק הסיטונאי בתל-אביב

יו"ר תנובה, מאיר שמיר, החליט לטפל באופן אישי במכירת נכסי הנדל"ן של הקבוצה, כך נודע ל"גלובס". גורמים בשוק הנדל"ן אומרים כי לאחרונה שמיר פנה אליהם ועניין אותם ברכישת נכסים וביניהם השוק הסיטונאי בתל-אביב.

לפני מכירת תנובה, שווי הנדל"ן שלה הוערך על-ידי התנועה הקיבוצית ב-250 מיליון דולר, אולם בתנועה הקיבוצית טענו כי מדובר בהערכת חסר ושוויים של נכסיה הנדל"ניים של תנובה נע בין 500 מיליון דולר למיליארד דולר.

לאחר ההפרטה ומכירת גרעין השליטה בחברה, מחזיקה קרן אייפקס 56% מהמניות, מבטח שמיר ב-20.7% ואילו ב-23% הנותרים מחזיקים עשרות קיבוצים ומושבים שעדיין לא מכרו את תעודות ההשתתפות.

גולת הכותרת הנדל"נית של תנובה הוא מתחם השוק הסיטונאי באתר קרליבך-החשמונאים בתל-אביב, בו מחזיקה תנובה 50% בעוד שיתר הזכויות הן בבעלות עיריית תל-אביב וחברת השוק הסיטונאי.

נכס יקר נוסף הוא מתחם המחלבה שליד בית אגד ובית ידיעות אחרונות בדרך בגין בתל-אביב. מתחם זה כלול בתוכנית המע"ר (מרכז עסקים ראשי) הצפוני החדש של תל-אביב. במתחם זה קיימות תוכניות בנייה להקמת שני מגדלים בני 60 קומות כל אחד למסחר ולמגורים. בשנה האחרונה מכרה תנובה מספר מתחמים שהיו ברשותה בפתח תקווה ובכפר סבא.

בשבוע שעבר נודע כי העסקה למכירת מתחם הסינמה סיטי בגלילות לחברת מנופים פיננסיים , שבשליטת ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשוילי, מתעכבת ושזו ביקשה ארכה למועד האחרון לחתימה על העסקה. כפי שפורסם ב"גלובס", הבנק המלווה לא מוכן להעניק מימון עד שלא יושלם רישום בטאבו של בעלי הקרקע, בה מחזיקה תנובה 80%, ואילו ב-20% מחזיקה היפרשוק.

ממשרדו של מאיר שמיר נמסר כי "מאיר שמיר כבעלים של תנובה עוסק בנושאים שונים ואינו בעל תפקיד רשמי בתנובה".