סיטיגרופ אישרה את מיזוג חטיבת הברוקראז', סמית' ברני למורגן סטנלי; צפויה להודיע על רה-ארגון מקיף

סיטי צפויה לזנוח את מאמציה לבניית "סופרמרקט של שירותים פיננסיים עולמיים", אסטרטגיה בה נקטה מאז 1998 ; מורגן סטנלי תשלם לסיטי 2.5 מיליארד דולר בתמורה לשליטה בפעילות הברוקראז' של סמית' בארני

חברת סיטיגרופ , בניהולו של ויקראם פנדיט צפויה לחשוף תוכנית רה ארגון כוללת. בכך תסיים ענקית הבנקאות את מאמציה לבניית "סופרמרקט של שירותים פיננסיים עולמיים", אסטרטגיה זו יזם בזמנו ג'ון ריד בשיתוף עם טרבלרס גרופ אשר התמזגה עם סיטי ב-1998. כך על פי דיווחים בעיתונות.

סיטי מתכננת לצמצם את הפוקס של פעילותה לפעילות הקמעונאית המתרכזת בארגונים הגדולים, ובפעילות הסיטונאית ללקוחות בשווקים נבחרים בעולם, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. עסקים אחרים שבהם עסקה סיטי ובהם פעילות התפעול כגון השירותים הפיננסים הנקראים פרימריקה וסיטיפיננשל, וכן פעילות המותג הפרטי בתחום כרטיסי האשראי, כמו גם רבים מהעסקים הקשורים לפעילות החברה ביפן. סיטי מתכננת לקצץ באופן ניכר את פעילותה בתחום המסחר בנכסים אשר אילצה אותה להפנות אליה כמות ניכרת של הון.

האסטרטגיה החדשה צפויה להחשף במלואה עם פרסום הדו"חות של הרבעון הרביעי ב-22 בינואר.

נזכיר כי בנובמבר האחרון הגיש הממשל האמריקני סיוע בהיקף של 45 מיליארד דולר לסיטי, ונתן ערבות לרוב הנכסים הבעייתיים שבידי הבנק בהיקף של 306 מיליארד דולר במידה וההפסדים יעברו את הרף של 29 מיליארד הדולרים. ההסכם העביר לידי הממשל את השליטה בנושאים כמו הבונוסים לבכירים וחלוקת הדיבידנדים של ענקית הבנקאות הכושלת. לאחר קבלת הסיוע הממשלתי החליט מנכ"ל הבנק, פנדיט כי שינוי אסטרטגי משמעותי נדרש לחברה.

מוקדם יותר היום אישרה סיטיגרופ את דבר היותה במו"מ עם מורגן סטנלי בעניין מיזוג פעילות הברוקראג' של שתי החברות. נבחנת האפשרות כי העסקה בין השתיים תחשב כמייזם משותף. יתכן שמורגן סטנלי תשלם לסיטי 2.5 מיליארד דולר בתמורה לשליטה בפעילות של סמית' בארני וכן תנתן לה האופציה לרכוש את יתרת ההחזקה בפעילות זו בהמשך. לאחר סיום המסחר פורסם כי הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את המיזוג.

בתגובה לידיעות אלה זינקה בסיום המסחר מניית סיטי ב-5.3% וזאת לאחר שפתחה את יום המסחר בירידות חדות.