S&P מעלות חתכה את דירוג האג"ח של צור שמיר ב-7 דרגות מ-A ל-BB

הורדת דירוג האג"ח משקפת בעיקר את מצוקת הנזילות אליה נקלעה החברה, הנגזרת מחלויות חוב גבוהות שעומדות לפירעון באמצע שנת 2009 ; לחברה חוב פיננסי של כ-500 מיליון שקל, לעומת שווי תיק השקעות של כ-380 מיליון שקל

סוכנות דירוג האשראי, S&P מעלות הודיעה הערב (ד') על הורדת דירוג לאגרות החוב (סדרה ה') שהנפיקה חברת צור שמיר ב-7 דרגות. ההפחתה היא מדירוג "A" /רשימת מעקב שלילית, הנחשב לדירוג בינוני גבוה, לדירוג "-BB" עם תחזית דירוג שלילית הנחשב לדירוג בעייתי ברמת השקעה ספקולטיבית. החברה הינה בשליטת משפחת שניידמן.

הורדת דירוג האג"ח משקפת בעיקר את מצוקת הנזילות אליה ניקלעה החברה, הנגזרת מחלויות חוב גבוהות שעומדות לפירעון באמצע שנת 2009 יחד עם הפרה של התניה פיננסית בנקאית על חוב לזמן קצר שהחברה גייסה מהמערכת הבנקאית (כ-124 מיליון שקל). כתוצאה מהאמור, ולנוכח הירידה החדה בשווי הבורסאי של החזקותיה ובהן חברת אדגר וחברת ביטוח ישיר , מעריכים בסוכנות הדירוג שלא יעלה בידה של החברה למחזר את חלויות החוב והיא למעשה נשענת בעיקר על יכולתה לממש נכסים בטווח זמן קצר יחסית ובתנאי לחץ.

סך החוב סולו של החברה גבוה כיום ב-50% משווי השוק של הפרוטפוליו. לחברה חוב פיננסי של כ-500 מיליון שקל לעומת שווי תיק השקעות של כ-380 מיליון שקל.

ב-S&P מעריכים כי הנהלת החברה ובעליה פועלים כעת בדחיפות לשיפור מהותי בנזילות של הקבוצה. כלכלני הסוכנות ממתינים לפרסום תוצאותיה הכספיים של החברה בשבועות הקרובים, אז יוכלו לבחון את השפעת המהלכים שיינקטו על דירוג האג"ח ויפרסמו את מסקנותיהם. תחזית הדירוג השלילית הנוכחית משקפת בעיקר את החשש מירידה נוספת ביכולתה של החברה לפרוע את התחייבויותיה, אם לא תצליח לממש נכסים בטווח המיידי.