משקיעים במים: קרן ויולה פרייבט אקוויטי רכשה כ-23% מעמיעד מערכות סינון בתמורה ל-9 מיליון דולר

עמיעד שבבעלות קיבוץ עמיעד מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות טכנולוגיות לסינון וטיפול במים עבור תשתיות מים תעשייתיות ומוניציפליות, וכן לתחום ההשקיה ; עמיעד מוכרת כיום את מוצריה בכ-70 מדינות

ויולה פרייבט אקוויטי, שבה שותפים סמי תותח, יונתן קולבר, אסנת רונן והראל בית-און רכשה כ-23% מחברת עמיעד מערכות סינון מחברת ההשקעות האיסלנדית Atorka Group hf בתמורה ל-9 מיליון דולר. במקביל לרכישת המניות, צפויים אסנת רונן והראל בית-און להתמנות למועצת המנהלים של עמיעד. המחיר שנקבע בעסקה משקף לעמיעד שווי שוק של 39.1 מיליון דולר.

כמו כן לויולה פרייבט אקוויטי אופציה לרכוש 2% נוספים מהחברה מ-Atorka בתנאים מסויימים.

עמיעד מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות טכנולוגיות לסינון וטיפול במים עבור תשתיות מים תעשייתיות ומוניציפליות, וכן לתחום ההשקיה. עמיעד מוכרת כיום את מוצריה בכ-70 מדינות. בעל השליטה בחברה הוא קיבוץ עמיעד (53.9%) .

אסנת רונן, שותפה בויולה פרייבט אקוויטי, ציינה: "התרשמנו כי לחברה צמיחה מרשימה ועקבית של עשרות אחוזים, מוצרים באיכות גבוהה, שוק רחב ויציב, מוניטין מבוססים, מעמד בינלאומי והנהלה מוכשרת. אנו עוקבים אחר עמיעד זמן רב ופנינו לשותפות ארוכת-טווח, שתוביל את החברה לצמיחה משמעותית נוספת".

הראל בית-און, שותף ומייסד ויולה פרייבט אקוויטי, הוסיף: "קרן ויולה סימנה לעצמה את תחום המים כאחד מתחומי-היעד בהם תרצה להשקיע. פלח השוק אליו פונה עמיעד, בתחום סינון המים, הינו רחב וגדל בקצבים גבוהים. בכל העולם ניצבים היום בפני בעיית מחסור במים איכותיים. עמיעד נותנת מענה לצורך מיידי וחיוני באמצעות פתרונות סינון מתוחכמים ואמינים."

מנכ"ל עמיעד רמי טרגר ויו"ר החברה, טל ישועה, אמרו כי: "אנו שמחים על הצטרפותה של קרן ויולה פרייבט אקוויטי לחברת עמיעד. אנו רואים בקניית המניות על ידי ויולה פרייבט אקוויטי הוכחה לאמון בחוזקה ובבסיס הצמיחה של החברה ומקווים שהצטרפותה של ויולה תחזק את החברה."

רכישת המניות בידי ויולה מחברת ההשקעות האיסלנדית אינה מפתיעה. איסלנד, כזכור, נקלעה לבעיות כלכליות קשות, שהטילו ספק ביכולתה להמשיך ולספק את הצרכים הכלכליים שלה ושל תושביה. Atorka, כאחת מחברות ההשקעה המובילות במדינה, לא שרדה גם היא את משבר האשראי, וכעת היא מוכרת אחזקותיה בחברות הפורטפוליו כדי להגדיל את נזילותה.

עמיעד מערכות סינון סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 39.5 מיליון דולר (צמיחה של 44%), ועם רווח נקי לפני מס של 5.4 מיליון דולר. בקופת החברה נחים מזומנים בשווי של 6.5 מיליון דולר. כמנכ"ל החברה מכהן רמי טריגר.

ויולה פרייבט אקוויטי הינה חלק מקבוצת ויולה, המנהלת מעל ל-1.8 מיליארד דולר ומתמחה בהזדמנויות השקעה בחברות טכנולוגיה בישראל.