משפחתו של גלעד שליט: "אנחנו רואים חלון הזדמנויות בלתי חוזר להשבת גלעד משבי החמאס"

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] נועם שליט: "אנחנו לא מעלים על דעתינו שישראל תצא בלי שגלעד בידינו" ; "לא קיבלנו סימן חיים מאז יוני האחרון" ; שאול מופז: "החזרת גלעד שליט חייבת להיכלל בכל הסכם הסדרה שייחתם עם החמאס, עוד בטרם תיפסק הלחימה"

מספר שעות לפני ישיבת הקבינט על המשך מבצע "עופרת יצוקה" כינסה היום (שבת)משפחת שליט מסיבת עתונאים בביתה. אביבה ונועם שליט, הוריו של החייל החטוף גלעד שליט אמרו: "אנחנו עקבנו בדאגה אחרי המלחמה והיינו מאחורי הקלעים".

"ליבנו עם חיילי צה"ל. לקראת קבלת החלטות היום בקבינט אנחנו רואים חלון הזדמנויות בלתי חוזר להשבת גלעד משבי החמאס. אנחנו לא מעלים על דעתינו שנושא שחרור גלעד לא יעלה בהסדר וישראל תצא מהמערכה בלי שגלעד ישוב הביתה".

"אנחנו לא יודעים מה יצביעו", אמר נועם שליט. "הנסיעה לארה"ב קשורה לדברים אך לא ידוע לי על קשר לגלעד".

"אין לנו כל מידע חדש על גורלו של גלעד - לא קיבלנו סימן חיים מאז יוני האחרון", אמר. "נמשיך להיפגש עם כל מי שצריך ולא נפסיק עד שנקבל את האישור שגלעד משוחרר". "אין לנו תוכניות מגירה ונפעל בהתאם לנסיבות - נשקול צעדינו בהתאם לכל התפתחות".

האם אביבה אמרה: "אני מקווה שגלעד יהיה כלול בהסדר. מסיבת העתונאים היא כדי להתריע ולהגיד שהוא צריך להיות בהסכם וההבנות".

יו"ר מטה המאבק, תא"ל מיל' חזי משיטה, אמר: "אנחנו רואים את הקבינט מתכנס. ההחלטות גורליות אבל זה גם גורלי לגבי גלעד שליט". "אנחנו לא רוצים לחזור למצב הקודם. אנו רוצים שגלעד ייכלל בהסדר".

שר התחבורה וחבר הקבינט, שאול מופז, התראיין הערב לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, והתייחס למבצע "עופרת יצוקה", שנכנס היום ליומו ה-22. מופז התייחס להפסקת האש המסתמנת, והשיב לשאלת הכתבת באומרו כי "אני לא אוהב את המושג הפסקת אש חד-צדדית, אנחנו יזמנו את הפעולה, ואנחנו נחליט מתי ואיך היא תסתיים".

מופז אמר כי "החזרת החייל החטוף גלעד שליט היא חשובה ביותר, וחייבת להיכלל בכל הסכם הסדרה שייחתם עם החמאס, עוד בטרם תיפסק הלחימה". עוד אמר כי הקבינט יכריע בעניין המשך הלחימה או הפסקת האש, ובהחלטתו חייבת להישקל באופן מעשי וממשי האפשרות של החזרת שליט.

מופז אמר כי הוא מעריך שההרתעה של צה"ל הושגה. "מ-2004 צה"ל החל לפגוע קשות בארגון החמאס ובהנהגתו, החל משייח יאסין, וכלה בבכירים שנוטרלו במבצע הנוכחי. "איסמעיל הנייה וחבר מרעיו חייבים להבין שהעוצמה שהם ספגו במבצע "עופרת יצוקה" תחזור על עצמה, באם יופר השקט".

מופז ביקש להדגיש כי לכל אורך המבצע, צה"ל אף פעם לא כיוון את האש נגד אוכלוסיה ערבית חפה מפשע, "אם נפגעו אזרחים, זהו מצב מצער, אבל זה רק בגלל המצב שיצר החמאס, בו הוא מתחבא מאחורי האזרחים. הפעילות של צה"ל היתה כירורגית ונעשתה באופן המוצדק ביותר". אמר.

אתמול (ו') התקיימה עצרת מחאה בקריה בתל אביב: "לא בלי גלעד". אנשי המטה לשחרור שליט הפגינו: "אנו דורשים סעיף מפורש המקדם את שחרורו של גלעד שליט".

כזכור, החייל גלעד שליט נחטף ב-25 ביוני 2006 לאחר שפלסטינים תקפו את הטנק ומוצב של צה"ל שנמצאו בשטח ישראל. גדודי עז א-דין אל-קסאם לקחו אחריות ומאז מתקיים משא ומתן מדי פעם בין הצדדים על שחרורו.