מנכ"ל עיריית פ"ת: "דירה בקבוצת הרכישה באם המושבות זולה ב-20% - ונדאג שמחירי הדירות בפ"ת יעלו ב-20% נוספים"

כך אמר דני סוויסה בכנס קבוצת רכישה שהתקיים בשבוע שעבר בפ"ת ; יו"ר חברת ייעוץ הנדל"ן פז כלכלה: "רוב התחלות הבנייה באזור תל אביב מנוהלות על ידי קבוצות רכישה" ; מארגני קבוצת הרכישה של מגדל אם המושבות דיווחו בכנס כי עד כה נמכרו מעל 90 יחידות

קבוצות הרכישה ממשיכות לעורר עניין בשוק הנדל"ן המדשדש של החודשים האחרונים. כ-400 מתעניינים הגיעו בשבוע שעבר לכנס קבוצות הרכישה בחסות בנק לאומי למשכנתאות שהתקיים בפתח תקווה ושיזמה קבוצת הרכישה של מגדל אם המושבות. דניאלה פז, יו"ר חברת ייעוץ הנדל"ן פז כלכלה סיפרה בכנס כי רוב התחלות הבנייה באזור תל אביב מנוהלות כיום ע"י קבוצות רכישה.

מנכ"ל עיריית פתח תקווה דני סוויסה, שהופיע בכנס ההסברה, אמר שהוא מברך על "ההגירה" הצעירה אל שכונת אם המושבות. "הפרויקט כפי שהוצג מאפשר להגיע לדירה במחיר של 20% פחות ממחיר השוק, ואנחנו נדאג במסגרת תפקידנו שמחירי הדירות בפתח תקווה יעלו ב-20% נוספים בזכות פעילותנו והשבחת השכונה", אמר סוויסה.

עו"ד שמואל לכנר, שותף במשרד נשיץ-ברנדס ציין כי כיום משרדו מלווה משפטית כעשר קבוצות רכישה המתנהלות באופן שוטף ובשלבי בנייה מתקדמים. לכנר הוסיף כי בעיניו קונספט קבוצות הרכישה בטוח יותר מרכישה אצל קבלן. יוני אפרתי, יו"ר חברת ניהול הפרויקטים אפרתי מדפיס גילה כי רוב התחלות הבנייה המנוהלות ע"י משרדו הן של קבוצות רכישה ובסה"כ מעל כ-1,000 יחידות דיור כרגע בבנייה עבור קבוצות רכישה.

הכנס אורגן בידי חברת מגדלים בבעלות עו"ד קרן בן דויד ואשת העסקים חני הורוביץ וחברת קפיטל גרופ בראשות דני ואלון הרצוג. החברות השותפות מארגנות קבוצת רכישה ל-124 הדירות במגדל אם המושבה על מגרש שנרכש מחברת רוטשטיין תמורת 42 מיליון שקל.

בן דויד אמרה כי "מה שהמחוקק לא הצליח להבטיח במשך שנים באמצעות חוק המכר, קיבל מענה במסגרת קבוצות הרכישה. העובדה שהחברים מקבלים בעלות בקרקע באופן מיידי כמו גם הגב הכלכלי שניתן על ידי הבנק המלווה מבטיחים שהקבוצה תצלח את הפרויקט בשלום בדרך אל הדירה". מארגני הקבוצה דיווחו בכנס כי עד כה נמכרו מעל 90 יחידות.