האנליסטים מגיבים לתגלית הגז מול חיפה: בכלל פיננסים מעלים ההמלצה על מניית דלק ל"תשואת יתר"

פסגות: "להערכתנו מדובר בתוצאה מצוינת לשלב זה וטובה הרבה יותר ממה שלרוב ניתן להסיק לאחר ביצוע המבחנים החשמליים" ; לידר שוקי הון: תמר עשויה לתרום כ-130 מיליון דולר לשווייה של קבוצת דלק

הבוקר התבשרו המשקיעים כי קידוח "תמר 1" מול חופי חיפה בו שותפות דלק וישראמקו מהווה ככל הנראה את תגלית הגז הגדולה ביותר אי פעם במדינת ישראל.

מפעילת הקידוח, חברת נובל אנרג'י מארה"ב, דיווחה על גילוי מאגר גז מסחרי בקידוח "תמר 1" מול חופי חיפה, בעומק מים של כ-5,500 מטר. הבדיקות איששו את ההערכות הראשוניות לקיומו של מאגר גז בגודל של לפחות 88 מיליארד מ"ק פי 3 מכמות הגז הטבעי שהתגלתה ע"י ים תטיס מול אשקלון.

האנליסטים, כמו גם יצחק תשובה בעצמו אשר הצהיר על גודל ההצלחה, לא נותרים אדישים לממצאים:

כלל פיננסים: מעלים המלצתם לקבוצת דלק ל'תשואת יתר'

האנליסטית גל רייטר מכלל פיננסים העלה המלצתה על מניית דלק ל'תשואת יתר' מ'תשואת שוק' בהמלצתה הקודמת. "ה-NAV הסחיר של הקבוצה עומד על 292 שקל למניה בעוד שווי המניה בשוק עומד על 180 שקל". ציינה רייטר והוסיפה כי "ישנו פוטנציאל לערך נוסף מקידוח תמר של כ-90 שקל למניה או הפסד של כ-50 שקל למניה".

השלב הבא, לטענתה של רייטר, הוא מבחני הפקה בעלות של 20 מיליון דולר הצפויים להיערך כשלושה שבועות.

פסגות: תוצאות מצוינות

בפסגות ציינו לימור גרובר ופלי שביב, כי בהודעה של חברת נובל, מפעילת קידוח תמר, נראה כי המבחנים החשמליים מהקידוח הסתיימו בהצלחה רבה ונתגלו שלושה מאגרים הכוללים חולות גז בעובי 140 מטר.

"כרגע לא פורסמו הערכות חדשות בדבר הכמות במאגרים אולם אלו צפויות להתעדכן לאחר מבחני ההפקה ולעמוד על יותר מהכמות המשוערת הראשונית שהיתה BCM87". הוסיפו בפסגות.

"להערכתנו מדובר בתוצאה מצוינת לשלב זה וטובה הרבה יותר ממה שלרוב ניתן להסיק לאחר ביצוע המבחנים החשמליים. קידוח הניסיון צפוי לאמת סופית את קצב זרימת הגז אולם כבר כעת ברור שהתגלית היא משמעותית ביותר".

לידר שוקי הון: תמר עשויה לתרום כ-130 מיליון דולר לשווייה של קבוצת דלק

יואב בורגן מלידר שוקי הון: "האינדיקציות הראשוניות מצביעות על כך שעתודות הגז הטבעי אשר זוהו בקידוח משמעותיות ביותר, והינן לכל הפחות בגובה ההערכות המוקדמות טרום הקידוח".

"אפשר להערכתנו לראות בכך אינדיקציה מסוימת לעסקאות פוטנציאליות ארוכות טווח של "תמר" נוכח רמתן הנוכחית הנמוכה של מחירי הגז הטבעי בעולם - אזי ניתן לדבר על ערך מכירתי פוטנציאלי כולל של כ-15.5 מיליארד דולר".

"אם ניקח בחשבון את סך האחזקות העקיפות ב"תמר" - דרך דלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר - תמר עשויה לתרום כ-130 מיליון דולר לשווייה של הקבוצה. נציין, כי שווי השוק הנוכחי של קבוצת דלק הינו כ-530 מיליון דולר בלבד".

בלידר שוקי הון ממשיכים להמליץ על מניית קבוצת דלק בקנייה, במחיר יעד של 300 שקל למניה.

ישיר בית השקעות: התמלוגים לאוצר המדינה בהיקף של כ-11% מההכנסות הקידוח, על פי מחירי הגז הנוכחיים, צפויים להסתכם בכ-7 מיליארד שקל בכל התקופה

בתגובה לתגלית הגז הטבעי בקידוח "תמר 1" בעקבות הפרסום על זיהוי שלושה מאגרים באיכות גבוהה של גז טבעי בקידוח "תמר 1" מול חופי חיפה וההערכות מדברות על פוטנציאל גז טבעי של 88 BCM לעומת כמות של 30 BCM בקידוח ים תטיס ושל כ-40 BCM של קידוח בריטיש-גז מול חופי עזה.

היתרונות הכלכליים למדינת ישראל הם: תמלוגים לאוצר המדינה בהיקף של כ-11% מההכנסות הקידוח. על פי מחירי הגז הנוכחיים צפויים להסתכם בכ-7 מיליארד שקל בכל התקופה. בנוסף מס חברות בגין הרווחים הצפויים. שיפור בחשבון הסחורות במאזן התשלומים של ישראל.

המדינה תפסיק לייבא גז טבעי ואף עשויה להתחיל לייצא, שני מהלכים אלה ישפרו את הגרעון הסחורות שיביא לעלייה בעודף בחשבון השוטף, דבר שיתמוך להתחזקות השקל.

צמצום הוצאות החברות והמדינה על נזקי איכות הסביבה. מעבר המשק הישראלי מצריכת מקורות אנרגיה מזהמים לגז טבעי יחסוך באופן ישיר עלויות רבות לתיקון נזקים וכן עלויות עקיפות הנגרמות מזיהום (למשל, בריאות). צמצום התלות של המדינה במקורות אנרגיה חיצוניים. חשיבות אסטרטגית של מדינת ישראל שתפסיק את תלותה בשכנות שמסביב, ויאפשר לישראל ליצור מאגר גז אסטרטגי לשעות חירום.

[להמלצות אנליסטים]