החברה הלאומית לדרכים פרסמה מכרז להשכרת 23 דונם עם מבנים במרכז ת"א

המגרש ממוקם ברחוב הרצל 180 ובנוי משתי חטיבות קרקע; במגרש מבנים ישנים, לרבות מבנה לשימור

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) פירסמה מכרז להשכרת מגרש בבעלותה, ששימש את משרדי מחוז מרכז של מע"צ הישנה. המגרש, הממוקם ברחוב הרצל 180 בתל אביב, משתרע על פני שטח כולל של 23 דונם.

המכרז, שייסגר באמצע פברואר, מציע שתי חטיבות קרקע: האחת בגודל 20 דונם והשנייה בגודל שלושה דונם. למציעים קיימת האפשרות לשכור את אחת החטיבות או את שתיהן ביחד.

בחלק מהשטח קיימים מבנים בני קומה אחת. משך השכירות הוא חמש שנים, אולם אם למע"צ תהיה האפשרות להשכיר את המגרש לתקופה ארוכה יותר, קיימות שתי אופציות בנות 12 חודשים כל אחת.

המגרש והמבנים הקיימים בו יושכרו במצבם כפי שהוא - As Is, ומע"צ לא מתחייבת לבצע בהם עבודות או שיפורים כלשהם. אחד המבנים הקיימים במגרש הוא מהתקופה העותומאנית, ואילו שאר המבנים הוקמו במגרש בשנות ה-60 וב-70 ושימשו את נפת תל אביב. אחד המבנים אף מוגדר מבנה לשימור ברשימת השימור של העירייה.

המגרש ממוקם מול הגן הזואולוגי וכן בסמיכות למתחם בזק ולמתחם דואר ישראל. לפי הערכות, ניתן להקים במגרש מבני אחסנה ומוסכים. השימוש ייעשה בכפוף לתב"ע שבתוקף, ועיסוקו של השוכר ייעשה רק למטרת השכירות שתוגדר בהסכם השכירות עם מע"צ.

לפי חוזה השכירות, לשוכר לא יותר לבצע במושכר שינויים או תוספות כלשהם, והוא רשאי לעשות בו שימוש במצבו כפי שהוא במועד חתימת ההסכם. אולם, השוכר יהיה רשאי לבצע על חשבונו בלבד תיקונים פנימיים או התאמות ושינויים במבנים הקיימים, ככל שאלו מחייבים היתר בנייה ושאינם שינויים קונסטרוקטיביים או כאלה שעלולים להשפיע על הקונסטרוקציה.