סקר אתר חדשות ערוץ 2: איווט ליברמן עוקף את שר הביטחון אהוד ברק

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מובילה ב-30 מנדטים

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מובילה עם 30 מנדטים - כך עולה מסקר שנערך עבור חדשות 2 באינטרנט על ידי מכון המחקר פאנלס. אחרי הליכוד, במקום השני, נמצאת מפלגת קדימה, עם 24 מנדטים.

אל המקום השלישי מזנקת מפלגת ישראל ביתנו עם 15 מנדטים, כאשר היא עוקפת את מפלגת העבודה והופכת למפלגה השלישית בגודלה. מפלגת העבודה יורדת אל המקום הרביעי עם 14 מנדטים. את החמישייה הראשונה סוגרת ש"ס עם 10 מנדטים.

אחריהן נמצאות יהדות התורה - חמישה מנדטים, מרצ-התנועה החדשה - חמישה מנדטים, האיחוד הלאומי - ארבעה מנדטים, חד"ש - ארבעה מנדטים, רע"מ-תע"ל - שלושה מנדטים, הבית היהודי - שני מנדטים, הירוקים - שני מנדטים ובל"ד - שני מנדטים.

30% מהציבור סבורים כי יו"ר הליכוד נתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. 24% מעדיפים את ציפי לבני ו-12% בלבד מעדיפים את אהוד ברק. 29% מהמצביעים ציינו שלדעתם מישהו אחר ראוי לכהן כראש ממשלה או שאף אחד מהם אינו ראוי למשרה הרמה.

על-פי ממצאי הסקר, התגובה הראשונית להפסקת המבצע בעזה היא התחזקות הימין, בעיקר מפלגתו של אביגדור ליברמן שעוברת את מפלגת העבודה. הליכוד לא מצליח להתרומם, ואילו קדימה צונחת. עם זאת צריך לשים לב לכך ש-25% מציבור הבוחרים נמצאים "בהמתנה" - 21 יום לפני הבחירות והם אינם יודעים למי יצביעו, לא יצביעו או שלא רוצים לומר מה יעשו.

הסקר נערך הלילה בקרב 1,061 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה היא 3.1%.

אהוד ברק בנימין נתניהו ציפי לבני