מועצת ההימורים: בנק הדואר משמש לכאורה צינור לכספים בלתי חוקיים

המועצה דורשת את התערבות משרד התקשורת על מנת "להפסיק השימוש בבנק הדואר כמסלקה"

מועצת ההימורים פנתה למשרד התקשורת וביקשה לרתום אותו למאבק בהימורים הבלתי חוקיים. המועצה מבקשת מהמשרד לפעול מול בנק הדואר ולהורות לו להפסיק לשמש לכאורה צינור להעברות כספים לחו"ל שמקורם בהימורים בלתי חוקיים.

מועצת ההימורים הציגה בפני מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, והיועצת המשפטית, נוגה רובינשטיין, ממצאים שמקורם בחקירה שביצעה שמהם עולה כי אתרי הימורים בחו"ל משתמשים בשירותי העברה בנקאית של הדואר להעברת כסף לחשבון בנק המצוי בחו"ל.

בדרך זו, מצביעים במועצת ההימורים, הגולש מוזמן להפקיד כספים בחשבון שפרטיו מופיעים באתר. בהמשך מפורט אופן משיכת הכספים מחשבונו של הגולש באתר לחשבון הבנק של הגולש וכן מפורטים למען נוחיות הגולש קודים למשיכת הכסף (סוויפט קודס) של הבנקים השונים בישראל, כשבחלק מהמקרים מדובר גם בבנק הדואר. הדבר נעשה דרך העברה בנקאית באמצעות שירות יורוג'ירו בסניפי הדואר לחשבון בנק המצוי בחו"ל; או באמצעות WESTERN UNION בסניפי הדואר, בהתאם לפרטים המופיעים באתר.

לדברי עופר פרי, מנכ"ל מועצת ההימורים, פועלים בישראל, לכאורה באין מפריע, מספר בלתי מבוטל של אתרי אינטרנט המכוונים למהמר הישראלי, ומציעים לו להמר באמצעותם על תוצאות של משחקים ותחרויות ספורט וכן להשתתף במשחקים אסורים כגון קזינו, רולטה ועוד.

לדבריו, "זליגתן" של הכנסות פוטנציאליות מהימורים הנערכים על ידי המועצה לעבר פעילות ההימורים הבלתי חוקית פוגעת ישירות בספורט בישראל, על כל המשתמע מכך. המועצה אף שכרה מומחה בינלאומי שעוסק בתחום ובדו"ח שחיבר הוא כותב כי הניסיון מראה שהדרך היעילה ביותר להיאבק בתופעה היא חסימת אמצעי התשלום לגופים המפעילים אתרים אלה.

לדברי פרי, המועצה פנתה בעבר למשטרת ישראל בכל הנוגע לסליקת עסקאות אשראי באתרי הימורים בלתי חוקיים. כעת מבקש פרי את התערבות משרד התקשורת לסייע בעניין ולהנחות את כל הגורמים המעורבים לבדוק אם אכן מתקיימות העברות בנקאיות לחשבונות בנק המשמשים אתרים אלה. ממשרד התקשורת נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

מדואר ישראל נמסר בתגובה כי "החברה, כנציגת חברת ווסטרן יוניון הבינלאומית, פועלת על פי נהלי החברה. ככלל, העברת כספים בעולם באמצעות ווסטרן יוניון הינה בין אדם פרטי בישראל לבין אדם פרטי במקום אחר בעולם. בדואר ישראל אין דרך לדעת, ואין זה מתפקידה, לברר מיהו האדם האחר אליו מועבר הכסף ולאיזו מטרה".

עוד הוסיפו מדואר ישראל כי "במקרים בהם יש חשש לבעיה חוקית בהעברת הכסף, הגוף המקבל נחסם באופן אוטומטי על ידי מערכות חברת ווסטרן יוניון העולמית. בכל אופן, במקרה בו קיימת התרעה ספציפית המובאת לידי חברת דואר ישראל, המקרה נבדק באופן נקודתי מול חברת ווסטרן יוניון העולמית". *