בזק בינלאומי ו-012 סמייל ייאבקו בהתנתקות התקשורתית של הרשות הפלסטינית מישראל

המאבק יתמקד ברישיון התמסורת הבינלאומי שניתן לחברת סטורם שבבעלות אבי טייטלמן ואבי אלקלעי, הנמנים על ותיקי משרד התקשורת. החברה שבבעלותם מתחברת לירדן באמצעות סיב אופטי ובמסגרת של שיתוף פעולה עם פרטנר

בזק בינלאומי ו-012 סמייל החליטו לשתף פעולה במאבק נגד כוונתה של הרשות הפלסטינית להתחבר בצורה עצמאית לעולם התקשורת ולהקטין בהדרגה את השימוש בתמסורת הבינלאומית שהיא רוכשת מהמפעילים הבינלאומיים. שתי ספקיות האינטרנט והשיחות הבינלאומיות מהוות צינור משמעותי לתקשורת היוצאת מהרשות הפלסטינית לחו"ל ולטענתן היא מחויבת להוציא את התקשורת שלה דרך מפעילים בינלאומיים ישראליים.

המאבק יתמקד ברישיון התמסורת הבינלאומי שניתן לחברת סטורם שבבעלות אבי טייטלמן ואבי אלקלעי, הנמנים על ותיקי משרד התקשורת. החברה שבבעלותם מתחברת לירדן באמצעות סיב אופטי ובמסגרת של שיתוף פעולה עם פרטנר.

במשרד התקשורת לא מתלהבים להתערב בוויכוח וזאת מתוך הבנה שאי אפשר למנוע מפלטל להתחבר לחו"ל בכל דרך שתבחר ואי אפשר לחייב אותה לעבוד עם המפעילים הבינלאומיים הישראליים לאורך זמן. פלטל מתכוונת להתחבר למפעיל ירדני כלשהו ולרשת הכבלים התת-ימיים פלאג שתתחבר לעקבה.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "למפעילים הבינלאומיים שפנו למשרד נמסר כי אין להם זכות קנויה לפיה רק באמצעותם תנותב התנועה הבינלאומית של הרשות הפלסטינית. בפועל, במהלך השנים, התנועה הועברה באמצעות המפעילים הבינלאומיים הישראליים בהיעדר חלופות אחרות, אך המשרד אינו רואה בכך התחייבות לבלעדיות המפעילים הבינלאומיים בעניין זה".