פצוע קשה בפיגוע ירי באזור רמאללה

כוחות מד"א הוזנקו לכניסה להתנחלות כוכב השחר, לאחר שקיבלו דיווח על פצוע קשה מירי שנפתח לעבר רכב בו נסעו זוג תושבי ההתנחלות ; בכוחות הביטחון מעריכים כי מדובר באירוע על רקע לאומני

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

במד"א התקבל הערב (ב') דיווח על ישראלי שנורה מרכב חולף בכניסה להתנחלות כוכב השחר שבאזור רמאללה. ניידת טיפול נמרץ שהגיעה למקום טיפלה בפצוע, שהוגדר במצב קשה.

כוחות הביטחון פתחו בחקירה, כשנבדקת האפשרות שמדובר בפיגוע על רקע לאומני. על פי ממצאי החקירה הראשונית עולה כי בני זוג, תושבי כוכב השחר, נסעו מכיוון שילה ליישובם, עת נפתחה לעברם אש.

כתוצאה מהירי נפצע קשה נהג הרכב, אך הזוג הצליח להגיע עד הכניסה ליישובם ולהזעיק עזרה. כוחות מד"א שהוזנקו למקום טיפלו בפצוע טיפול ראשוני, ובאמצעות מסוק שהוקפץ לזירת האירוע פינו את הפצוע, כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה, מחוסר הכרה, מונשם ומורדם, לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר הערב כי כוחות צבא ומשטרה מבצעים כעת סריקות באזור על מנת לאתר רכב חשוד. מעדות שהעניקה בת זוגו של הנהג עולה, כי לא הצליחה להבחין האם מדובר בפיגוע שבוצע על ידי רכב חולף או על ידי מארב שהוטמן מראש.

עם ההכרזה על הפסקת אש במבצע "עופרת יצוקה", המשיכה המשטרה להיות בכוננות גבוהה ובהיערכות לאירועים מסוג שכזה. החשש היה שאנשי חמאס או ארגונים אחרים באזור הגדה המערבית ינסו להוציא לפועל אירועים שכאלה. במשטרה אומרים כי פיגועי ירי בודדים, שעשויים להתבצע אפילו על דעתו של אדם יחיד, מבלי לתאם ולשתף אחרים, כמעט בלתי ניתנים למניעה.

אמש: תקרית ירי נוספת בשומרון

רק אתמול אירעה תקרית ירי בשומרון. לעבר היישוב עלי זהב נורו מספר יריות, שחלק מהן פגעו בבניין המזכירות של היישוב. איש לא נפגע מהירי.

כיתת הכוננות של היישוב הוקפצה והכוננות הוגברה, אולם החשוד בירי טרם נעצר. כוחות הביטחון החלו בסריקות באיזור, התושבים בעלי זהב נתבקשו להישאר בבתיהם עד לקבלת הנחיות אחרות מצה"ל.