אפריקה נכסים רוצה להרחיב את קניון סביונים ביהוד ב-4,000 מ"ר; התושבים מתנגדים

לפי הערכות, הוועדה המקומית תאשר את הבקשה למרות התנגדות התושבים ; קניון סביונים מכיל 6,340 מ"ר שטחי מסחר ו-4,892 מ"ר שטחי משרדים

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יהוד-מונוסון תדון הערב בתוכנית אפריקה נכסים להרחבת קניון סביונים שבבעלותה ב-4,000 מ"ר, אולם לתוכנית צפויה התנגדות מצד התושבים בטענה כי ההצעה לדיון ולסדר יום הופצה רק ביום ראשון ולכן לא ניתן מספיק זמן לבחון את השלכות ההרחבה על היישוב.

על פי הערכות, למרות התנגדות התושבים, הוועדה המקומית תאשר את בקשת אפריקה נכסים. קניון סביונים מכיל 6,340 מ"ר שטחי מסחר ו-4,892 מ"ר שטחי משרדים. לשטחים אלה מתכוונת אפריקה נכסים להוסיף 4,000 מ"ר שטחים עיקריים וכן שטחי שירות וחניון תת קרקעי בשני מפלסים.

לדברי יעלה מקליס, חברת סיעת "יחד למען קרית הסביונים" וחברת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, "לא ניתן לנו די זמן לבדוק את התוכנית ולא יכול להיות שנדון בתוכנית בהתראה של 48 שעות. יש לבדוק את ההשלכות של הרחבת הקניון וההשפעות שלה על הסוחרים ביהוד הוותיקה. צריך לשקול את השפעת הגדלת נפח התנועה שתעבור בכביש הגישה לקניון שעובר באזור חטיבות הביניים".

לדברי תמיר בן שחר, מנכ"ל חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר, "הקניון רצה להקים בשטח ההרחבה חנות של זארה וחנויות של מותגים נוספים מקבוצת אפריקה ישראל כדי להגדיל את מגנט הקניון מול קניון קרית אונו.

ביום שקניון קריית אונו נפתח קניון סביונים סבל. הבעיה של הקניון היא שפעם היה מגיע כוח קנייה ממודיעין אבל מאז הפתיחה של קניון עזריאלי מודיעין אוכלוסיה זו לא מגיעה ומרחב הביקוש של הקניון נעשה קטן יותר. כדי לייצר בידול קניון סביונים צריך עוגנים. היה נכון אסטרטגית לבצע את ההרחבה לפני הפתיחה של קניון קריית אונו ולא אחרי".

דובר עיריית יהוד-מונוסון מסר כי "הנושא המדובר עתיד להיות נידון בפורומים המתאימים".

אפריקה ישראל מסרה כי "אפריקה מעוניינת להרחיב את קניון סביונים לכיוון הכביש הראשי, דבר אשר ישרת את התושבים, הן מבחינת מגוון חנויות אטרקטיביות וחדשות והן מבחינת מצב החנייה, שיתבטא בחניונים פנימיים ולא חיצוניים. אפריקה תמיד קשובה לתושבי הסביבה. ההרחבה היא באזורים שהיום פונים לאזורי הכבישים הבין-עירוניים". *