שיאן השכר ברשות השידור מרוויח כ-46 אלף שקל ברוטו לחודש - כ-30% יותר מהמנכ"ל מוטי שקלאר

36 עובדים ברשות מרוויחים יותר מ-35 אלף שקל ; יותר מ-10% מעובדי הרשות מרוויחים שכר הגבוה מ-17 אלף שקל לחודש ; רשות השידור: "בימים אלה מתנהל מו"מ להסכמי עבודה חדשים שיתנו מענה לחריגות השכר לכאורה"

יותר מ-10% מעובדי רשות השידור מרוויחים שכר הגבוה מ-17 אלף שקל לחודש ויותר מ-36 מעובדי הרשות מרוויחים למעלה מ-35 אלף שקל לחודש ברוטו, ללא תוספות של החזר הוצאות כמו גם תשלומים נוספים. כך עולה מדו"ח השכר של הסקטור הציבורי לשנת 2007 כפי שמתפרסם היום (ד').

עוד עולה מהדו"ח כי שיאן השכר ברשות השידור, שזהותו לא ידועה, מרוויח כ-46 אלף שקל ברוטו לחודש, כ-30% יותר ממנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ששכרו החודשי ברוטו מסתכם בכ-33.4 אלף שקל לחודש. השיאן לא לבד: על פי הדו"ח, 49 מעובדי הרשות מרוויחים יותר משקלאר.

ברשות השידור הועסקו ב-2007 כ-1,800 עובדים, כאשר 197 מהם מרוויחים שכר של למעלה מ-17 אלף שקל בחודש ברוטו בממוצע לחודש (לא כולל תשלומים נוספים והחזר הוצאות שיכול לעתים להגיע לאלפי שקלים בחודש).

המהנדס הראשי ברשות השידור הרוויח ב-2007 כ-39 אלף שקל בחודש ואילו מבקרת הפנים הרוויחה סכום של כ-34 אלף שקל ברוטו בממוצע מדי חודש.

אם משווים את דו"ח השכר לשנת 2007 לזה של שנת 2006 נראה כי השכר נשאר ברמה דומה יחסית ולא נרשמו עליות בשכר העובדים. יש לזכור שמזה למעלה משנה מנסה הנהלת הרשות והוועד המנהל לבצע שינויים והתייעלויות ברשות והכל במטרה לבצע את הרפורמה המיוחלת שמשמעותה, בין השאר, הפרשה של כ-40% מעובדי הרשות.

השכר במגזר הציבורי מפתיע תמיד מחדש, אולם יש לזכור כי רשות השידור פועלת בשוק הטלוויזיה, שוק המאופיין בשכר גבוה למדי כך שלמרות שנראה לעתים כי גם ברשות השידור בעלי שכר גבוה, עדיין מדובר בשכר נמוך משמעותית מהמקבילים להם בגופי השידור הפרטיים.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בימים אלה נמצאת רשות השידור במשא-ומתן מתקדם לגבי הסכמי פרישה והסכמי עבודה חדשים שאמורים לתת מענה, בין השאר, לחריגות השכר לכאורה. יחד עם זאת, יודגש כי עד למועד פרסום הדו"ח לא התקבלו ברשות השידור כל הנתונים הנוגעים בדו"ח זה".