יפעת מחקרי מדיה: ברק קיבל את מספר הכותרות הגבוה ביותר בזמן הלחימה בעזה

מבין המפלגות - הליכוד מוביל בחשיפה התקשורתית, כשבמקום השני מפלגת העבודה וקדימה במקום השלישי

כצפוי, שר הביטחון ומועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה, אהוד ברק, קיבל את מירב הכותרות בעיתונות במהלך 3 השבועות של מלחמת "עופרת יצוקה" שהסתיימה בימים אלה. ברק קיבל במהלך 3 השבועות האחרונים 160 כותרות וכותרות משנה בעיתונות היומית - כך עולה מניתוח תדמית שערכה חברת ''יפעת מחקרי מדיה'' ל-3 המועמדים המובילים לראשות הממשלה, באמצעות מדידת החשיפה התקשורתית לה הם זכו במלחמה.

במקום השני נמצאת ציפי לבני עם 103 כותרות, ובמקום השלישי מועמד הליכוד לראשות הממשלה, בנימין נתניהו, עם 46 כותרות.

גם בסיקור של המדיה האלקטרונית, הכוללת את הרדיו והטלוויזיה, מוביל משמעותית ברק על שאר המעומדים עם 141 כותרות, לעומת 79 ללבני ו-44 לנתניהו.

נתי יעקובי, מנכ''ל ''יפעת מחקרי מדיה'', מציין שבנושא החשיפה התקשורתית נרשם מהפך: הליכוד מוביל בתקופה זו עם 53 כותרות וכותרות משנה, במקום השני מפלגת העבודה עם 31 כותרות ואילו במקום השלישי מפלגת קדימה עם 23 כותרות.

גם בסקר הקודם שערכה יפעת מחקרי מדיה, 3 ימים לפני פרוץ המלחמה בעזה, הוביל הליכוד בהיקף החשיפה, אולם בסקר הקודם את מירב הכותרות מבין האישים קיבל דווקא נתניהו, וברק קיבל פחות כותרות. נראה כי המלחמה בעזה הביאה לריבוי כותרות לברק, במיוחד על חשבון נתניהו, שהוריד בשבועות האחרונים את הפרופיל התקשורתי שלו.