דירוג "גלובס-מעלות": אלטשולר שחם מובילה את דירוג קרנות הנאמנות מחו"ל

החודש בחרנו להתמקד בקטגוריית קרנות המניות בחו"ל, על רקע צניחת השערים החדות של המניות בכל העולם, שייתכן ומהוות כיום הזדמנות לרווחים עתידיים

אם תשאלו את מנהלי ההשקעות בארץ ובעולם, רובם וודאי יאמרו כי אחד העקרונות החשובים בתיק ההשקעות הוא פיזור גלובלי. אטרקטיביות ההשקעה בניירות ערך זרים עלתה לאחרונה על סדר היום, לאחר שמחיריהן של מניות רבות בעולם נחתך בחדות כתוצאה מהמפולת בשווקים. כך, ישנם גם מנהלי השקעות בארץ הסבורים כי המניות בחו"ל, בשווקים המפותחים וכן בשווקים המתעוררים, מהוות הזדמנות השקעה שלא תחזור על עצמה בעשור הקרוב.

ואולם, בעיני המשקיעים שונאי הסיכון נתפס האפיק המנייתי, ובמיוחד זה בחו"ל, כמוקצה, והם מעדיפים לשמור את כספם "קרוב לחזה" - בקרנות סולידיות ובארץ.

עבור מי שסבור בכל זאת כי המניות בחו"ל הן אטרקטיביות, אחת הדרכים להשקיע בהן הינה דרך רכישת קרן נאמנות המשקיעה במניות זרות. השנה החולפת עבור תעשיית הקרנות הייתה בעיקרה שנה של התכווצות נכסים, כאשר אפיק המניות בחו"ל, הוא אחד האפיקים שסבלו מהקיטון החד ביותר בנכסים. בשנת 2008 לבדה איבד האפיק 6.5 מיליארד שקל, כאשר כ-4.7 מיליארד שקל מתוכם הם פדיונות, והיתר מיוחס ירידת ערך. כך, מאפיק שבתחילת 2008 ניהל נכסים בהיקף של כ-8.5 מיליארד שקל, נותרו פחות מ-2 מיליארד שקל.

אקסלנס מובילה בקבוצת הבינוניים

דירוג "גלובס-מעלות" מהווה כלי עזר לבחירת מנהל הקרן, והוא משקף פרמטרים חשובים ובעלי השפעה מכרעת. הדירוג מקבל משנה תוקף בתקופה האחרונה, בה המשקיעים כבר מתחילים לחפש הזדמנויות השקעה.

החודש בחרנו להתמקד בקטגוריית קרנות המניות בחו"ל, על רקע צניחת השערים החדות של המניות בכל העולם, שייתכן ומהוות כיום הזדמנות לרווחים עתידיים.

בראש טבלת קבוצת המנהלים הגדולים, מדורגות קרנות אלטשולר שחם, בניהול גילעד אלטשולר, וקרנות אי.בי.אי, בניהול עודד גל, עם דירוג aa. קרנות אלטשולר שחם גם זוכות לדירוג אינטראקטיבי AA.

אחריהן מדורגות ב-a קרנות פסגות, בניהול רועי ורמוס, קרנות רוטשילד וכן קרנות כלל פיננסים, בניהול גיא חכמי. קרנות פסגות גם זוכות לדירוג אינטראקטיבי AA וקרנות כלל פיננסים מדורגות גם ב-A. את הרשימה סוגרות קרנות פריזמה וקרנות מגדל שוקי הון, עם דירוג bbb.

בקטגוריית המנהלים הבינוניים, נמצאות קרנות אקסלנס, בניהול גלעד שמעוני וקרנות אנליסט בניהול אלון אגושביץ, בראש הטבלה עם דירוג a. אקסלנס גם זוכה לדירוג אינטראקטיבי AA ואנליסט מדורגת A. אחריהן נמצאות קרנות יובנק וכן קרנות הראל פיא, בניהול סמי בבקוב, עם דירוג bbb, כשהאחרונה זוכה גם לדירוג אינטראקטיבי A. לדירוג bbb שותפות גם קרנות קומפס וקרנות מיטב, שבניהול רונן זכריה. את רשימת המנהלים הבינוניים סוגרות קרנות מנורה מבטחים, בניהול רונן אביגדור עם דירוג bb.

בראש דירוג המנהלים הקטנים עומדות קרנות איפקס ומור, עם דירוג aa ואת הרשימה סוגרות קרנות הלמן אלדובי וקרנות סיגמא עם דירוג bb.

[לאתר קרנות]