קבוצה ישראלית בבעלות פרטית יוצאת לחו"ל, מי צריך לאבטח אותה?

מינהל הספורט והשב"כ חלוקים בעניין סוגיית האבטחה של קבוצות ספורט לחו"ל ; בשב"כ דורשים שהקבוצות שבמפעלים האירופיים ישלמו עבור הוצאות אבטחה, ואילו במינהל הספורט מגלגלים את הכדור בחזרה לשב"כ

אחד הנושאים שבו מטפל בימים אלה מינהל הספורט, הוא סוגיית האבטחה של משלחות ספורטאים ישראלים לחו"ל. על פי החלטת הממשלה, כל משלחת ישראלית שיוצאת לחו"ל צריכה להיות מלווה במאבטחים מהארץ מטעם השב"כ. הבעיה היא שהמינהל והשב"כ חלוקים בשאלה את מי צריך לאבטח ואת מי לא.

השאלה הזאת שוב עלתה על הפרק בעקבות האירוע באנקרה בו נאלצה קבוצת הכדורסל של בני השרון לנטוש את המגרש בשל התפרעות האוהדים באולם.

"הממשלה אומנם הגדירה שכל משלחת שיוצאת לחו"ל צריכה להיות מאובטחת, אבל השאלה הגדולה היא מי עונה להגדרה", אומר ל"גלובס" ד"ר אורי שפר, יו"ר מינהל הספורט. "נבחרת, למשל, זה ברור. אבל מה עם קבוצה שמשחקת באירופה? נגיד מכבי תל אביב או בני השרון שכמעט נפגעה כשהגיעה לאולם בטורקיה? בשב"כ טוענים שבמקרים כאלה מי שצריך לשאת בעלויות האבטחה הן הקבוצות עצמן. אנחנו חושבים שהמאבטחים הכי טובים הם האנשים שלנו, ולכן השב"כ צריך להמשיך לאבטח אותן. מה עוד שעלולים להיווצר מקרים שקבוצות לא יטוסו בכלל לשחק בחו"ל אם הן יאלצן לשאת בעלויות".

מהשב"כ נמסר בתגובה: "סוגיית אבטחת המשלחות המהוגנת בהחלטת הממשלה היא חדשה יחסית (מארס 2007), הנושא נבחן מעת לעת על מנת למקד את תשומות האבטחה רק במשלחות העומדות בפרמטרים של החלטת הממשלה".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט