אחרי שנתיים: גוגל מפסיקה את מיזם מכירת המודעות שלה לעיתונות המודפסת

הנהלת גוגל החליטה לאחרונה כי לאור הקיצוצים הנדרשים בחברה בעקבות המשבר הכלכלי, המיזם יפסיק לפעול ב-28 בפברואר ; כ-800 עיתונים ששיתפו פעולה עם גוגל נפגעו מההחלטה

גוגל הודיעה אתמול (ג') כי היא מפסיקה את מיזם מכירת המודעות שלה לעיתונות המודפסת, אחרי שנתיים. גוגל השיקה את המיזם בנובמבר 2006, כאשר היא מעודדת מהצלחתה בתחום הפרסום באינטרנט. החברה פנתה למספר עיתונים בארה"ב והציעה להם למכור שטחי פרסום ריקים בשיטת מכרז באמצעות פרסום באתר גוגל, במסגרת ההסכמים שנחתמו לא התחייבו העיתונים לקבל את הצעות המחיר במידה ולא יהיו מקובלות עליהם. הנהלת גוגל החליטה לאחרונה כי לאור הקיצוצים הנדרשים בחברה בעקבות המשבר הכלכלי, המיזם יפסיק לפעול ב-28 בפברואר. כ-800 עיתונים ששיתפו פעולה עם גוגל נפגעו מההחלטה.

בגוגל מסרו כי יסייעו לעיתונים למצוא דרכים אחרות לפצות על ההכנסה שאבדה. אפשרות אחת היא הפנייה של יותר גולשים אל אתרי האינטרנט של העיתונים במטרה לעזור להם למכור יותר מודעות פרסום באינטרנט.

גם ביאהו , המחזיקה בנתח השוק השני בגודלו בתחום הפרסום באינטרנט אחרי גוגל, מנסים לסייע לעיתונים המודפסים למכור יותר מודעות פרסומת מקוונות, אך בניגוד לגוגל, יאהו מעולם לא שלחה את ידה לשוק הפרסום בדפוס. כ-800 עיתונים ו-30 גופי פרסום משתפים פעולה כיום עם יאהו בניסיון לבחון פלטפורמת פרסום שלטענת החברה תוכל למקד את תוכן הפרסומות באתרי העיתונים על-פי מידת העניין של הגולש בהן. "הפסקתה של גוגל את שיתוף-הפעולה עם העיתונות המודפסת לא תשפיע על מהלכיה של יאהו", מסר סמנכ"ל שיתופי-פעולה עסקיים ביאהו.

גוגל ממשיכה לנסות ולשווק דקות פרסום מעל גלי האתר ובערוצי הטלוויזיה השונים. עם זאת נראה שגם נסיונות אלו אינם רווחיים בהתחשב בכך שכמעט כל הכנסות החברה בשנה האחרונה, כ-20 מיליארד דולר, מקורן בפרסום באינטרנט. גוגל תפרסם את דו"חותיה הכספיים ל-2008 מחר (ה'), על רקע צמצומים נרחבים שעורכת החברה בשורותיה. בשבוע שעבר פיטרה החברה 100 מממגייסי כוח-האדם העובדים בה.