מנכ"ל טיים-וורנר לשעבר, דיק פרסונס, מונה ליו"ר סיטיגרופ

סר ווין בישוף פרש מתפקידו לאחר שנה בלבד, בעקבות הקושי של הבנק להתאושש למרות סיוע החירום בסך 300 מיליארד הדולר שקיבל מהממשל הפדרלי של ארה"ב

דיק פרסונס, לשעבר מנכ"ל טיים-וורנר , מונה שלשום (ג') למחליפו של הבנקאי הבריטי הוותיק סר ווין בישוף, בתפקיד יו"ר הבנק האמריקני סיטיגרופ .

בישוף פרש מתפקידו לאחר שנה בלבד, בעקבות הקושי של הבנק להתאושש למרות סיוע החירום בסך 300 מיליארד הדולר שקיבל מהממשל הפדרלי של ארה"ב. הפרישה היתה צפויה. בשיחות פרטיות התלוננו חלק מהדירקטורים ומבעלי המניות שבישוף לא סיפק למנכ"ל, ויקרם פנדיט, את הפיקוח ואת ההדרכה הדרושים.

פרסונס, שכיהן כדירקטור המוביל של סיטיגרופ, הוא חבר מועצת המנהלים של הבנק מאז 1996. עם מינויו, קרא פרסונס לממשל אובמה להימנע מהלאמת הבנקים האמריקנים המקרטעים, אלא להקים באופן מיידי בנק מיוחד בפיקוח ממשלתי שירכוש נכסים רעילים מהבנקים.

פרסונס אמר ל"פייננשל טיימס" שהממשל החדש צריך להקים גוף דומה לרזולושן טראסט בנק (RTC), הבנק שהוקם בעבר לצורך רכישת נכסים מעמותות כושלות להלוואה וחיסכון. "עברתי על בשרי את המשבר הראשון", אמר פרסונס, שניהל בנק קטן בשם דיים בנק בשנים 1991-1995. "אני זוכר שאחד מגורמי המפתח לייצוב המשבר היה RTC. עכשיו אנחנו צריכים משהו דומה".

פרסונס, ממקורביו של הנשיא אובמה, מציע שבנקים שימכרו נכסים לגוף החדש, יידרשו להשתמש בחלק מתקבולי המכירה להענקת הלוואות לחברות וליחידים. לטענתו, הלאמתם של מוסדות פיננסיים מקרטעים תהיה שגיאה.

פרסונס שב והביע את התמיכה של מועצת המנהלים במנכ"ל פנדיט, שחלק מבעלי המניות הטיחו בו ביקורת חריפה בעקבות החלטתו המפתיעה לפצל את סיטי לשניים, למרות שהבטיח בעבר שהבנק לא יפוצל. "החלפה של צוות ההנהלה היא הדבר האחרון שיעלה על דעתנו", אמר היו"ר החדש. "לדעתנו העתיד טמון בצוות ההנהלה הזה".