נחנך שלב א' במאגר המים "שרונה" בגליל התחתון - יכיל 3.2 מיליון מ"ק מים

מי הביוב נאגרים במאגר, מוזרמים ממנו להשקיית גידולים ושטחים חקלאיים בסביבתו, וחוסכים למדינת ישראל מיליוני קוב מים שפירים שיופנו לצריכה ביתית

בימים אלה הסתיימה בניית שלב א' של מאגר שרונה בגליל התחתון, אחד המאגרים הגדולים במדינה, המנקז לתוכו את מי הביוב של נצרת עילית, טבריה (עילית), כפר תבור, יבניאל וישובים נוספים המצויים באזור. במאגר שרונה יושקעו מעל 50 מיליון שקל.

מי הביוב נאגרים במאגר, מוזרמים ממנו להשקיית גידולים ושטחים חקלאיים בסביבתו, וחוסכים למדינת ישראל מיליוני קוב מים שפירים שיופנו לצריכה ביתית.

מאגר זה נחצב בסלע באזור צחיח במיוחד, כאשר עשרות דחפורי ענק, כלים כבדים וצוותים של קק"ל במרחב צפון עבדו על הקמת המאגר. זהו אחד המאגרים הגדולים שנבנים בשנים האחרונות ויכיל 3.2 מיליון מ"ק מים.

מאחר שניתן למלא את המאגר במי הקולחין המטוהרים כפעמיים בשנה, המאגר בעצם יספק עם השלמתו כמות כפולה- כ-7 מיליון מ"ק מים בשנה. המאגר יקלוט את מי הקולחין של יישובי הגליל התחתון, אשר ישמשו להשקיית המטעים והשדות בגליל התחתון, רמת יבנאל, בקעת יבנאל ורמת סירין, ויאפשרו ייצור חקלאי אינטנסיבי בשטחים יש מחסור גדול במים שפירים וכמות המשקעים היא נמוכה מאוד.

לדברי אפי שטנצלר, יו"ר דירקטוריון קק"ל: "אחד הנושאים המרכזיים, בהם קק"ל משקיעה את משאביה ואת ניסיונה הוא תמיכה במשק המים במדינת ישראל ובאספקת המים לצורכי חקלאות. בימים אלה אנו חונכים את מאגר שרונה, כאשר כל המאגרים שהוקמו עד כה מספקים כ-50% מצריכת המים לחקלאות בישראל, וכערך מוסף, יוצרים מקור פרנסה לתושבי הישובים המרוחקים ממרכז הארץ".