בימים הקרובים צפויה לצאת הודעה סופית על מינויו של דוד קמיניץ לתפקיד מנכ"ל דלק ישראל

קמיניץ צפוי להחליף בתפקיד את אייל לפידות ; עוד נודע ל"גלובס" שהתפקיד הוצע לקמיניץ כבר לפני מספר חודשים והסיבה לעיכוב נבעה מרצון הבעלים להמתין עד שלפידות יחליף את שפי בתפקיד מנכ"ל הפניקס

בימים הקרובים צפויה לצאת הודעה סופית על מינויו של דוד קמיניץ לתפקיד מנכ"ל דלק ישראל - כך נודע ל"גלובס". זאת לאחר שסוכמו תנאי העסקתו בחברה.

קמיניץ צפוי להחליף בתפקיד את אייל לפידות (43), שיעבור החל מחודש באפריל לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח והפיננסים הפניקס, אף היא מקבוצת דלק.

קמיניץ מצטרף לקבוצת דלק של יצחק תשובה, אחת משלוש בעלות המניות של חברת "הוט" אותה ניהל בשנתיים וחצי האחרונות, תקופה שנחשבת קצרה יחסית למנכ"ל, אך מוצלחת מאוד.

אחת הערכות היתה שעזיבתו נגרמה על ידי משבר עם אחד או יותר מבעלי המניות דבר שהופרך עם ההודעה על המינוי לדלק ישראל שקיבל גם את ברכתם של שאר בעלי המניות בהוט שלא התנגדו למעבר.

עוד נודע ל"גלובס" שהתפקיד הוצע לקמיניץ כבר לפני מספר חודשים והסיבה לעיכוב נבעה מרצון הבעלים להמתין עד שלפידות יחליף את שפי בתפקיד מנכ"ל הפניקס. כמו כן, קמיניץ העדיף לתת לבעלים את החופש והזמן למצוא לו מחליף ב"הוט" ללא לחץ של זמן.

קמיניץ נחשב למנכ"ל מוערך מאוד במשק. לאחר סיום תפקידו בהוט , הוא הוזכר כמועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל ישראכארט, אך בסופו של דבר הוא לא הגיע להסכמה עם בנק הפועלים בנושא תנאי העסקתו.

המחלוקת נגעה לאופציות שקמיניץ היה אמור לקבל כחלק מתנאי העסקתו. לפי הערכות, בדומה ללפידות, גם קמיניץ יקבל חבילה של אופציות במסגרת תפקידו כמנכ"ל
כפי שפורסם ב"גלובס", בקבוצת דלק היו מעוניינים כי מי שימלא את תפקיד מנכ"ל חברת דלק ישראל יהיה בעל רקע שיווקי וניסיון מוכח בניהול חברות גדולות. זאת כדי שיוכל להיכנס לנעלי לפידות שהביא לשיפור משמעותי ברווחיות של דלק ישראל.

האתגר המרכזי של קמיניץ יהיה להמשיך ביישום התוכנית האסטרטגית של דלק ישראל הכוללת המשך העברת הבעלות על תחנות התדלוק לידי החברה ופיתוח רשת חנויות הנוחות.

נכון לסוף הרבעון השלישי דלק ישראל הפעילה 226 תחנות התדלוק ו-100 חנויות. קמיניץ יידרש עוד להתמודד עם סימני המיתון במשק הדלק שצפויים לפגוע במכירות ולהביא להתגברות התחרות ושחיקת המרווחים בענף. בקבוצת דלק סרבו להתייחס.