דיסני מציעה ל-600 מנהלים בפארקים ובאתרי הנופש שלה חבילת הטבות לפרישה מרצון

זאת "בניסיון לרסן את העלויות ולמקסם את היעילות" ; המהלך נומק גם באי-הוודאות הנמשכת לגבי מצב הכלכלה, שמאלצת את החברה "לנהל את עסקינו בצורה פרודוקטיבית עוד יותר"

לנוכח הלחץ שיוצר השפל הכלכלי, מציעה חברת וולט דיסני לכ-600 מנהלים בפארקים ובאתרי הנופש שהיא מפעילה חבילת הטבות כדי לעודד אותם לפרוש, במהלך שמטרתו להפחית את עלויות התפעול.

בהודעה שפרסמה לזלי גודמן, סגנית נשיא ליחסי ציבור בוולט דיסני פארקס אנד ריזורטס נאמר כי החברה מציעה לעובדיה הבכירים תוכנית לפרישה מרצון "בניסיון לרסן את העלויות ולמקסם את היעילות". המהלך נומק גם באי-הוודאות הנמשכת לגבי מצב הכלכלה, שמאלצת את החברה "לנהל את עסקינו בצורה פרודוקטיבית עוד יותר".

דיסני כבר נקטה צעדים דומים במטרה לקצץ את עלויות התפעול של אתרי הנופש שהיא מפעילה בארה"ב. מניית דיסני זינקה ב-5% ונסגרה ב-21.23 דולר, במקביל להתאוששות המניות האמריקניות אתמול (ד').

ההודעה של דיסני התפרסמה יממה אחת לאחר שחברת וורנר, בבעלות טיים-וורנר הודיעה כי תקצץ כ-800 משרות, 10% ממצבת העובדים שלה, בתגובה לקריסה הפיננסית העולמית הנמשכת ולשינויים בביקוש בקרב הצרכנים.

לפני חודשיים, אמר מנכ"ל דיסני, בוב איגר, שמספר ההזמנות לפארקים ולאתרי הנופש שמפעילה החברה רשמו "ירידה משמעותית" באוקטובר ובתחילת נובמבר והוא העריך כי מצבה החמור של הכלכלה צפוי להמשיך את הלך הרוחות הזה תוך שהוא פוגע בהוצאות הצריכה בעונת החגים 2008, "ויפגע כמעט בוודאות גם בהוצאות הצריכה במהלך 2009".