אחרי צניחה של 19% במחירי הדירות אשתקד - וושינגטון היא העיר המומלצת ביותר להשקעה בנדל"ן ב-2009 עפ"י "פורבס"

וושינגטון, עפ"י המדרגים, עומדת ליהנות מעלייה במקומות העבודה ובביקוש לדירות מגורים הודות לתוכניות החילוץ הנרחבות של ממשל אובמה ; במקומות 2-5: לונדון, ניו-יורק, טוקיו ושנחאי

כמדי שנה, דירג מגזין "פורבס" את הערים הכדאיות ביותר להשקעה בנדל"ן לשנת 2009 - למגורים ולעסקים. באופן יוצא דופן עקפה בדירוג הנוכחי וושינגטון DC את מרכזי העסקים העולמיים - לונדון, ניו-יורק וטוקיו, והגיעה למקום הראשון בדירוג. וושינגטון נהנית מעיתוי של החלפת הממשל, כמו גם תוכניות חילוץ והמרצה בשווי טריליון דולר למערכת הבנקאית ולכלכלה האמריקנית - אשר ייצרו ביקוש למשרדים ולדירות מגורים לעובדיהם.

הדירוג התבצע עפ"י תוצאות סקר שבו השתתפו 200 החברים ב"איגוד משקיעי הנדל"ן הזרים" - אשר מחזיקים יחד נכסי נדל"ן מחוץ לארה"ב בשווי כולל של 700 מיליארד דולר.

השנה החולפת, על מחירי הנדל"ן הצונחים שלה, היתה מאתגרת במיוחד עבור משתתפי הסקר. עפ"י נתונים עכשוויים, מחירי הנדל"ן למגורים בארה"ב ירדו בממוצע ב-19%, ובבריטניה ירדו ב-16%.

לונדון וניו-יורק, בדר"כ בשני המקומות הראשונים, תופסות הפעם ברשימה את המקומות השני והשלישי, בהתאמה. לכך שתי סיבות עיקריות - הראשונה היא יציבות מחירים שהוכיחו לאורך זמן כבירות העסקים הגדולות, והשנייה היא החשש שהמדינות המתפתחות צפויות לספוג מכה קשה אף יותר מזו שספגו המדינות המערביות.

בניגוד ל-2008, שבה הימרו המשקיעים על המדינות המתפתחות, כעת נראה שהם חוזרים לחפש השקעות בערים שכבר הוכיחו את עצמן. המקומות האקזוטיים מתחלפים בהשקעות בטוחות, והרצון לגלות השקעה שאיש לא חשב עליה לפניהם - מפנה את מקומו לענווה.

במקום הרביעי בדירוג נמצאת טוקיו, ובמקום החמישי - שנחאי. ערי ארה"ב ממשיכות לשפר את מעמדן גם בחמישייה השנייה של הדירוג: במקום השישי נמצאת סן פרנסיסקו (שבשנה שעברה הגיעה למקום ה-24 בלבד), במקום השביעי - לוס אנג'לס. למקום השמיני הגיעה פריז, למקום התשיעי הגיעה יוסטון שבטקסס, ומי שחותמת את העשירייה הראשונה היא סינגפור.