איזי אנרגיה השלימה מכירת נכס נוסף בארה"ב לקרן הריט האמריקנית; הקרן לא תממש זכותה לרכישת שני נכסים נוספים

איזי אנרגיה USA מכרה את הנכס בסוף השבוע תמורת 1.95 מיליון דולר - נמוך ב-130 אלף דולר מהסכום שנחתם במזכר ההבנות

איזי אנרגיה השלימה מכירת נכס נוסף בארה"ב לקרן ההשקעות בנדל"ן (REIT) האמריקנית, אך הודיעה כי הקרן לא תממש זכותה לרכישת שני נכסים נוספים. איזי אנרגיה USA מכרה את הנכס בסוף השבוע תמורת 1.95 מיליון דולר - נמוך ב-130 אלף דולר מהסכום שנחתם במזכר ההבנות, וזאת בשל דרישת הקרן. איזי אנרגיה ציינה כי הסכום דומה לשווי זכויות המקרקעין בספריה.

מתווה העסקה הוא בשיטת Buy & Lease Back, כלומר, איזי אנרגיה ארה"ב תחכור את הנכסים מקרן ה-REIT לתקופה של 15 שנה, עם 3 אפשרויות להארכה, כך שתוכל לשכור את הנכסים לתקופה כוללת מירבית ל-30 שנה. דמי החכירה השנתיים שווים ל-9% מתמורת הנכיסה, כלומר 175.5 מיליון דולר לשנה. החל מהשנה השלישית יועלו דמי השכירות ב-2% לכל שנה.

באוגוסט אשתקד הודיעה איזי אנרגיה, שבשליטת ד"ר אלי זהבי, כי חתמה על מזכר הבנות למכירת 5 נכסי מקרקעין עליהם בנויות תחנות תדלוק וחנויות נוחות של החברה הנכדה, איזי אנרגיה USA, תמורת 7 מיליון דולר, סכום השווה לשווים של הנכסים בספרי החברה. מאז הספיקה החברה לחתום על מכירת שניים מהנכסים תמורת 2.2 מיליון דולר בסוף ספטמבר, ובסוף השבוע מכרה את הנכס השלישי, כאמור. לעומת 7 מיליון הדולר אותם ציפתה לקבל, שולמו לאיזי אנרגיה 4.15 מיליון דולר, אך שני הנכסים הנוספים נותרו בידיה.

שווי השוק הבורסאי של איזי אנרגיה עומד על 62.27 מיליון שקל, מאחר והמניה הוסיפה 22.4% לערכה מתחילת 2009. בחודש שעבר הודיעה החברה כי הקבוצה הבנקאית אינווסטק, שבסיסה בדרום אפריקה (ובעבר שלטה באחד הגלגולים הקודמים של UBank המקומי) מצטרפת לאיזי אנרגיה. הקבוצה ומשקיע נוסף הודיעו כי ישקיעו בחברה הנכדה, איזי ארה"ב, 7-10 מיליון דולר בשני שלבים.

איזי אנרגיהאיזי אנרגיה