נוקיה N96 - שדרוג לא מוצדק למי שמחזיק בגרסה הקודמת

החידוש האמיתי מהגרסה הרגילה או השמונה ג'יגה של ה-N95, היא יכולת הצפייה בשידורי טלוויזיה בתקן DVB-H - יכולת שלא פעילה בארץ, שגם מייקרת את עלות המכשיר בצורה משמעותית

אחרי עיכוב של יותר משלושה חודשים בהשקת הטלפון, הוציאה נוקיה בארץ את מכשיר הדגל שלה - N96. האם מדובר בבשורה אמיתית? כבר עכשיו אפשר להגיד שלא, אולם מדובר בטלפון עם יכולות חזקות ומגוון פיצ'רים, שהופכים אותו לאחד המכשירים היותר משוכללים שנמכרים היום בארץ.

אחת הסיבות לדחיות בהשקה של ה-N96 הייתה שדרוג מערכת ההפעלה סימביאן לגרסה 9.3. יורוקום-נוקיה והמפעילות עשו כנראה כמעט הכול כדי שהטלפון לא ייצא כאן עם באגים רבים.

לצערנו, מדובר עדיין בדגם לא יציב בצורה מוחלטת, שסובל לפעמים מבאגים של בעיות קליטה, ניתוק אוזניית בלוטות' וגם מתקיעות מעטות. מצד שני, הממשק המשודרג מציע יכולות רבות בהתאמת הקיצורים לתוכנות שבהן אתם מרבים להשתמש.

נוקיה N96

עיצוב: העיצוב המלבני של המכשיר אפשר למהנדסי נוקיה להכניס מסך גדול באיכות טובה מאוד בגודל 2.8 אינץ', וגם מספר רב של כפתורי קיצור ייעודים.

ה-N96 מגיע בעיצוב סליידר והוא מאפשר לפתוח את הטלפון לשני הכיוונים. בצד אחד אתם תמצאו את כפתורי הספרות המספקים תחושה קצת זולה שלוחצים עליהם. כאשר תפתחו את המכשיר לכיוון השני, תגלו כפתורי הפעלה לנגן הווידיאו. מלבד הכפתורים האלו, ל-N96 יש גם כפתורים ייעודים לנגן המוזיקה הממוקמים בחזית המכשיר ואפילו רגלית להנחת הטלפון על השולחן בזווית אופקית לצפייה בסרטים. חידוש אחר הוא כפתור ייעודי לנעילת כפתורי המכשיר. הכפתור עצמו ממוקם בצד העליון של הטלפון והוא מאפשר את הנעילה המהירה והנוחה באמצעות הזזתו הצידה.

נגן מוזיקה: הנגן עצמו נוח מאוד לתפעול בעיקר בזכות הכפתורים הייעודים, כאשר נוקיה הרחיבה את יכולות הנגן עם קישור לרדיו FM וגם חיבור לרדיו אינטרנט המאפשר להאזין לתחנות מהעולם. במקרה הזה, כדאי להשתמש ביכולת הזו באמצעות תקשורת ה-Wi-Fi, כדי לא לגמור את חבילת תעבורת הנתונים שלכם.

מצלמה: מצלמת סטילס של 5 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי באיכות טובה מאוד וגם וידיאו באיכות מצוינת.

ספיקרפון: כמו המצלמה, גם הספיקרפון מוצלח ולא מאכזב.סוללה: הסוללה לא מחזיקה יום שלם, במיוחד אם משתמשים ב-GPS הפנימי של המכשיר הזה (כבל הטענה למצית לרכב מצורף בערכה).

יתרונות נוספים של המכשיר: ה-N96 מגיע עם כבל חיבור לטלוויזיה להצגת הסרטים לחברים ויש לו זיכרון פנימי עצום של 16 ג'יגה עם יכולת הרחבה ל-8 ג'יגה נוספים באמצעות כרטיס.

איפה הרובוטריקים? לפני סיום, הערה קטנה ללקוחות סלקום שעומדים לקנות את המכשיר.

המפעילה שלכם החליטה להוריד על דעת עצמה את סרט הקולנוע רובוטריקים שמגיע באורך מלא, בניגוד לאורנג' שמצרפת אותו ללקוחותיה. ההחלטה של סלקום קצת מוזרה, כי הרי מדובר בסופו של דבר בטלפון מולטימדיה.

בשורה התחתונה: הבעיה הגדולה ב-N96 היא לא משהו ספציפי במכשיר, אלא הרלוונטיות שלו לשוק.

ה-N96 הוא פשוט שדרוג לא מוצדק לכל מי שמחזיק כבר N95 בגרסה הרגילה או השמונה ג'יגה. החידושים הגדולים במכשיר הזה כוללים בעיקר מסך יותר גדול ותוספת זיכרון משמעותית, אולם החידוש האמיתי ב-N96 היא יכולת הצפייה בשידורי טלוויזיה בתקן DVB-H - יכולת שלא פעילה בארץ, שגם מייקרת את עלות המכשיר בצורה משמעותית. מה שאומר, שהלקוח הישראלי לא ממש נהנה ממכלול התוכנות של הטלפון הזה.

ה-N96 הוא אמנם מכשיר טוב עם המון יכולות חזקות, אבל לדעתנו, מדובר בעיקר בדגם ביניים עד שה-N97 ייצא כאן.

מחיר: בסלקום - 5,220 שקל (או 145 שקל כפול 36 תשלומים); באורנג' - 5,004 שקל (או 139 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 8.5.