מאבק סגל ההוראה של האוניברסיטה הפתוחה מתחדש: ישביתו מחר הלימודים בקמפוס ברמת-גן

מוחים על כך שלא נחתם איתם הסכם קיבוצי ; ההנהלה הציעה מודל עסקה הזהה לסגל הזוטר באוניברסיטאות

הארגון היציג של סגל ההוראה מחדש את הצעדים הארגוניים מול ההנהלה, לאחר הפסקה של כמה שבועות בעקבות המלחמה בעזה. מחר (ב') מתכוון הארגון להשבית את הלימודים במכללת רמת גן, הקמפוס הגדול ביותר של האוניברסיטה הפתוחה, בו לומדים כ-9,000 סטודנטים.

סגל ההוראה, המאורגן תחת ארגון העובדים הדמוקרטי "כוח לעובדים", מוחה על תנאי העסקתו ועל סירובה של הנהלת האוניברסיטה הפתוחה לחתום עם העובדים על הסכם העסקה קיבוצי, שלא יאפשר להנהלה לשנותו בכל עת שתחפוץ.

בין הצדדים מתנהל מו"מ כבר למעלה משלושה חודשים, כאשר לפני כחודש השביתו המנחים ומרכזי ההוראה באוניברסיטה הפתוחה את הקמפוס ברמת אביב ואף הפגינו במקום. הכוונה היתה להשבית בכל שבוע מוסד אחר, כוונה זו בוטלה לאור המלחמה.

בשבוע שעבר הציעה הנהלת האוניבריסטה לנציגי הסגל מתווה העסקה המבוסס על עקרונות ההעסקה של הסכם הסגל הזוטר באוניברסיטאות שנחתם בדצמבר האחרון. על פי ההצעה, עובדי הסגל יזכו למשכורות במשך 12 חודשים במהלך השנה לעומת 9 חודשים עד כה, כשגובה השכר ייקבע על פי טבלאות השכר של הסכם הסגל הזוטר.

נציגי סגל ההוראה סירבו להצעה, גם לאחר מו"מ נוסף של ארבע שעות שנערך היום. לטענתם, העסקתם שונה מזו של הסגל הזוטר באוניברסיטאות וההצעה מהווה הרעה משמעותית בתנאי העסקתם. לטענת נציגי הסגל, שעות ההוראה שלהם רבות יותר מאלה של הסגל הזוטר. עוד הם טוענים כי על פי ההצעה, עבודתם של מנחים תופסק לאחר 5-8 שנים. "זו הדרך של האוניברסיטה לשפר תנאים?", שואל יניב בר-אילן, חבר פורום סגל ההוראה. "ההנהלה מנסה לקבל מאיתנו הכשר למודל כפוי שיש בו פגיעה בציבור שבמשך שנים ייצג את האוניברסיטה במקצועיות ובמסירות".

"אני חושב שההצעה משלבת בצורה אופטימלית בין צורכי האוניברסיטה לבין דרישות נציגות העובדים", אמר בתגובה יוסי מאורי, מנהל משאבי האנוש באוניברסיטה הפתוחה. "ההנהלה לא מתכוונת לחרוג מטבלאות השכר של הסגל הזוטר ולא תאמץ הטבות שונות שלא יעמדו בקריטריונים ציבוריים ובדרישות הרגולטור".