שבועיים לפני הבחירות ולמרות הנחיות היועמ"ש: בר-און, מופז ושמחון מנסים להעביר מינויים פוליטיים בחברות הממשלתיות

ועדת שפניץ מוצפת בבקשות שרים מהממשלה לאשר מינויים בחברות הממשלתיות עוד לפני הבחירות ; בכירים בממשלה: "כל המינויים עומדים בקריטריונים שקבע משרד המשפטים"

שבועיים בלבד לפני הבחירות לכנסת, חגיגת המינויים בקרב החברות הממשלתיות נמצאת בעיצומה. על אף הנחיות היועמ"ש שלא לבצע מנויים חדשים בתקופת המעבר, ועדת שפניץ לאישור מנויים בכירים במיגזר הציבור צפויה לדון בשורה ארוכה של מנויים בחברות הממשלתיות.

בין היתר, צפויה הוועדה לדון באשרור המינוי של מיכה גולדמן, הנחשב למקורב למפלגת העבודה, לתפקיד יו"ר החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), ובמינויו של ראש עיריית אשקלון ואיש קדימה, בני ועקנין, לקדנציה נוספת בתפקיד יו"ר חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בת"א.

גולדמן הוא מועמדו של שר האוצר, רוני בר-און, לתפקיד יו"ר מע"צ. כפי שפורסם ב"גלובס", גולדמן כבר מונה רשמית לדירקטור במע"צ. וקנין, לשעבר יו"ר פלאפון, הוא מועמדו של שר התחבורה, שאול מופז, לתפקיד יו"ר נת"ע.

מינויים נוספים הם של הח"כ (גשר וליכוד) והשגריר באו"ם לשעבר, יהודה לנקרי, לתפקיד דירקטור ברשות שדות התעופה ושל יאיר דורי מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים לתפקיד דירקטור בתעשייה הצבאית.

בנוסף, הוגשו לוועדה שני שמות חדשים של מועמדים לתפקיד מנכ"ל קרן קיימת לישראל - מדובר בחיים מסינג, לשעבר מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים, ויעל שאלתיאלי מנכ"לית משרד החקלאות המקורבת לשר שלום שמחון מהעבודה.

מינוי נוסף הוא של ח"כ לשעבר רפי אלול (עבודה) לתפקיד דירקטור בחברה הממשלתית לתיירות. החברה נמצאת באחריות משרד התיירות שבראשות השרה רוחמה אברהם-בלילא.

במשרד האוצר סירבו להתייחס למנויים וציינו, כי ועדת שפניץ כלל אינה צד בנושא ואת השאלות יש להפנות לשרים הרלבנטיים.

גורמים בממשלה ציינו, כי הנחיות היועמ"ש אינן אוסרות לחלוטין על מנויים חדשים זאת במידה והליך המינוי החל זמן רב לפני הבחירות וכאשר קיים חשש לפגיעה בתפקודה השוטף של החברה, בגין העדר רוב מכהן (קוורום) של דירקטורים.

לדברי הגורמים, כל המנויים שהוגשו לאישור ועדת שפניץ עומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי משרד המשפטים.