ועדת הכספים: לא הושגה כל התקדמות בנושא סגירת מפעל פרי הגליל

נציג האוצר הודיע כי בעקבות המצב המאקרו כלכלי הגרוע של המשק, משרד האוצר לא יוכל לסייע או למנוע את סגירת המפעל ; נציג בנק דיסקונט טען כי "ישנו ניסיון אמיתי להשיג פתרון אך אי אפשר להטיל את כל האחריות על הבנקים בלבד. חייבים למצוא קונה"

בהמשך דיון שהתקיים היום (ב') בוועדת הכספים של הכנסת בנושא סגירת מפעל פרי הגליל לא הושגה כל התקדמות וחברי הועדה הסכימו על המשך הדיון בשבוע הבא.

נציג האוצר הודיע כי בעקבות המצב המאקרו כלכלי הגרוע של המשק, משרד האוצר לא יוכל לסייע או למנוע את סגירת המפעל, בעקבות מצבה של ויטה . יו''ר וועדת הכספים, ח''כ אבישי ברוורמן ממפלגת העבודה, אמר בפתיחת הישיבה כי הוא שוחח עם הממונה על הגבלים העסקיים על מנת להבין את התנגדותה למכירת פרי הגליל לחברת פריניר.

נציגי החקלאים שהינם ספקים למפעל דווחו כי המפעל עובד רק על גזר גמדי בגלל חובות כבדים ומחנק האשראי. הנציג הדגיש כי לחקלאים ולעובדים יש אינטרס עליון שהמפעל ימשיך לפעול והזמן פועל לרעת כל הגורמים.

נציג בנק דיסקונט טען כי ישנו ניסיון אמיתי להשיג פתרון תוך השארת העובדים הקבועים בתוך המפעל, אך הבהיר כי " אי אפשר להטיל את כל האחריות על גביהם של הבנקים בלבד. זה פשוט לא יעבוד. חייבם קונה". עוד הדגיש נציג דיסקונט כי "פריניר" אינו הרוכש הפוטנציאלי היחידי ויש אינטרס גם מצעד חברת מוצרי יונה, בבעלות משפחת מיטלמן וגם מחברת "סנפורסט".

ח''כ שלי יחימוביץ' מהעבודה הסבירה כי "העובדים חוששים מ"פריניר" ומדפוסי ההתנהגות של הבעלים ולכן ברור כי הממונה על הגבלים לא תאשר את הרכישה מטעם "פריניר" וזה לא בגלל הגבלים עסקיים אלא בגלל סיבות אחרות ולכן אין טעם ורצון ללחוץ עליה". יחימוביץ' הוסיפה: "אני מפצירה בבנקים לבדוק רוכשים אחרים. דיסקונט מציג עמדה יותר קשוחה לעומת לאומי. אתם משקיעים הרבה בנדבות לקהילה עם הרבה פרסומות, ואני אומרת שתעזרו לקהילה באמת. תשחררו להם אשראי מיד. המפעל מת כי הוא במחנק אשראי עמוק".