איגוד הג'ודו על סף הפסקת פעילות

לא קיבל אישור ניהול תקין לשנת 2009 הדרוש לו כדי לקבל תקציבים, בשל מחלוקת עם רשם העמותות ; עו"ד עמירם בוגט, רשם העמותות לשעבר המייצג את האיגוד: "הרשם חורג מסמכותו"

איגוד הג'ודו יפסיק את פעילותו בעוד כשלושה שבועות אם לא יקבל מרשם העמותות אישור ניהול תקין לשנת 2009. כך עולה מבקשה שהגיש אתמול האיגוד לבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת עתירה קודמת הדורשת לחייב את הרשם לנפק לו את האישור בהקדם. "אי חידוש האישור משמעותו ייבוש מוחלט של המקורות הכספיים של העותרת", נטען בבקשה, "וכפועל יוצא מכך שיתוק מיידי של כל פעילות איגוד הג'ודו". בית המשפט ידיון בבקשה ביום רביעי הבא.

תקציב איגוד הג'ודו עמד אשתקד על 4.7 מיליון שקל, כשתקציב המתוכנן לשנה הקרובה עומד על כ-6 מיליון שקל. רוב הכסף (כ-85%), שתלוי בקבלת האישור, מגיע מהמדינה - הטוטו, מינהל הספורט והוועד האולימפי. באיגוד מציינים כי כבר ביום חמישי הבא אמורה להמריא נבחרת ישראל בג'ודו לתחרות גראנד פרי בפאריז, כאשר עלותה המשוערת של הנסיעה היא כ-100 אלף שקל. לדבריהם אם לא תסתיים המחלוקת עם רשם העמותות, לא תוכל הנבחרת לטוס לתחרות.

המחלוקת בין הצדדים החלה בדצמבר. זאת כאשר ראש מחלקת תלונות וחקירות במשרד הרשם, עו"ד אביבה שביט, דרשה מהאיגוד לחתום על הסכם מנהל מלווה, משום שלטענתה הוא לא אימץ נהלי עבודה תקינים וסובל מריכוזיות יתר. עו"ד שביט התנתה את מתן אישור הניהול התקין ל-2009 בחתימה על ההסכם.

בבקשה שהוגשה על ידי בא כוחו של האיגוד, עו"ד עמירם בוגט ששימש בעבר כרשם העמותות, נטען כי משרד הרשם בכלל, ועו"ד שביט בפרט, חורגים מסמכותם בכך שהם מתנים את קבלת האישור בחתימה על הסכם למינוי מנהל מלווה לאיגוד.

בתגובה שהגיש משרד הרשם נטען בין היתר, כי לבית המשפט אין סמכות להתערב בהחלטותיו המעוגנות בהחלטת הממשלה.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט