חברת לובינסקי מובילה במירוץ לייבוא כלי רכב סיניים לישראל

החברה צפויה להתחיל בייבוא של רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG, כבר ברבעון האחרון של השנה ; בשלב הראשון יגיעו לישראל מכונית ספורט ומשפחתית גדולה

חברת לובינסקי החלה להערך לקראת הייבוא הסדיר של כלי רכב מתוצרת קונצרן SAIC הסיני ברבעון האחרון של השנה, כאשר השיווק הסדיר והנרחב של המכוניות צפוי להתחיל בינואר 2010. כבר בתוך מספר שבועות ינחתו בישראל כלי רכב ראשונים מתוצרת היצרן הסיני, שמטרתם לימוד והכשרה של מערך השירות והשיווק של לובינסקי לטיפול במכונית והצגת כלי הרכב ללקוחות פוטנציאליים. לכלי הרכב שיגיעו ארצה בחודש הבא לא תהיה עדיין תקינה, שמאפשרת להעלות אותם על הכביש. אולם כלי רכב של SAIC בתקינת יורו 5 אירופאית צפויים להגיע לארץ עוד לפני סוף השנה. ישראל, בריטניה וספרד צפויות הן המדינות הראשונות, שנבחרו להוביל את השיווק הסדיר של רכבי SAIC באירופה. חלק מכלי הרכב יגיעו ישירות מהמפעלים בסין ואילו אחרים יורכבו ככל הנראה במפעל אותו רכשה SAIC מרובר בבריטניה.


רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,

בשלב הראשון צפוי להתחיל השיווק של מכונית הספורט MG-TF ושל מכונית משפחתית גדולה ומודרנית עם בסיס גלגלים באורך 2.7 מ' המשפחתית נקראת בסין ROEWE 550 , אולם גם היא כנראה תשווק באירופה תחת שם המותג MG. שני הדגמים עוצבו ופותחו בשלוחה הבריטית של SAIC והם מצוידים במנוע 1.8 ליטר טורבו מפיתוח של ב.מ.וו בהספק 161 כ"ס ומצוידים בתיבה אוטומטית יפנית בת 6 מהירויות. מדיניות התמחור טרם נקבעה אולם בסין לפחות ממוצבת ה-550 מול מכוניות מקבילות מתוצרת קוריאה. בשלב השני צפוי ליין הדגמים של SAIC לכלול גם משפחתית בגודל גולף ומכונית סופר מיני, ששתיהן יוצעו בגרסאות סדאן והאצ'בק.

לקראת 2010 מתכוונת החברה הסינית לשווק גם רכבי כביש-שטח ודגמים נוספים. יצוין כי SAIC היא עדיין החברה האם של תאגיד סנגיונג הקוריאני וכי במקור היו צפויים סוכני סנגיונג ברחבי העולם לקחת חלק בפעילות השיווק וההפצה של SAIC במערב. אולם בין שתי החברות קיים כיום נתק וסנגיונג הגישה לאחרונה בקשה להגנה מפני נושים עקב חובות מצטברים. לובינסקי הודיעה בספטמבר אשתקד כי חתמה על זיכיון ייבוא בלעדי של SAIC לישראל. בלוסינסקי בוחנים כיום צעדי היערכות שונים לקראת שיווק המכוניות בארץ, שיבוצע ככל הנראה באופן נפרד ועצמאי מהשיווק של רכבי פיז'ו וסיטרואן. בין השאר בוחנת החברה הקמה של אולם תצוגה בתל אביב ומתכוונת להשתמש לשם כך גם במתקן הלוגיסטי החדש במשולש שורק, שאותו רכשה לאחרונה מסמל"ת תמורת 115 מיליון שקל.

רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,

במקביל, דן היום בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דן בבקשה של חברת "המזרח", יבואנית לנדרובר, למנוע מחברת כלל מלהציג את עצמה כאילו היא בעלת הזיכיון בישראל של יצרנית הרכב הסינית BYD. זאת מכיוון שהמזרח היא, לטענתה, מחזיקת הזיכיון החוקית. בית המשפט המליץ לעותרים למשוך את בקשתם לצו מניעה בין השאר מכיוון, שלא מדובר בשיווק מיידי של כלי הרכב. במקביל קבע בית המשפט תאריך לדיון בעתירה המרכזית של "המזרח" להכיר בה כנציגה הבלעדית של BYD בישראל ולמנוע את העברת הזיכיון ל"כלל". הדיון בעתירה המרכזית של "המזרח" יתקיים במארס.

רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,