החשכ"ל שוקי אורן: "עשרות אלפי מובטלים ב-2009 זה מספר לא מופרך - ויש לקחת אותו בחשבון"

בראיון לגלי צה"ל, החשב הכללי במשרד האוצר התייחס גם להפחתת הריבית האגרסיבית של פישר: "האוצר ובנק ישראל לא יכולים להכריח את הבנקים להנמיך את הריבית בהלוואות או באשראי השוטף"

יום אחרי הורדת הריבית הבסיסית במשק הישראלי ב-0.75%, לשיעורה הנמוך מאז ומעולם - 1%, התראיין הבוקר (ג') החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, לגלי צה"ל, והתייחס להפחתה האגרסיבית של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר.

אורן התייחס לשאלה האם הבנקים יתרגמו את הפחתת הריבית של בנק ישראל להלוואות ולאשראי שהם מספקים. לטענתו, כבר רואים ירידה בריבית על ההלוואות והאשראי שנותנים הבנקים, אם כי לא באופן מיידי כפי שנעשה ע"י בנק ישראל. אורן הוסיף כי האוצר, וגם בנק ישראל לא יכולים להכריח את הבנקים להנמיך את הריבית בהלוואות או באשראי השוטף.

נזכיר כי גם פישר בהודעת הריבית אתמול, התייחס למחנק האשראי במשק, ולפעילותם של הבנקים בנושא. פישר אמר כי הפחתה בריבית אמורה להקל על הבנקים להעניק אשראי, כל עוד אין בתוכניותיהם כוונות להמשיך להגדיל עוד ועוד את המרווח הפיננסי כפי שעשו עד כה.

לגבי נתוני האבטלה בישראל ב-2009, ההולכים ומתעצמים, אורן אמר כי הוא לא רוצה להיכנס לספקולציות, אך המראיין התעקש ושאל האם הוא יכול לחתום על התווספות של מובטלים למעגל האבטלה, בהיקף של עשרות אלפים, והוא ענה ש"זהו איננו מספר מופרך ויש לקחת אותו בחשבון".

לסיום, אורן הסתייג ואמר כי המשק הישראלי במצב טוב יותר ביחס לכלכלות אחרות בעולם, כפי שאמר פישר אתמול.

[להרשמה לניוזלטר קריירה ותעסוקה]