הנפט צלל ב-9.1% ל-41.58 ד' לחבית על רקע נתוני המאקרו החלשים בארה"ב המרמזים על המשך הירידה בביקושים

[למדור שוקי עולם] במהלך יום המסחר עלה מחיר החוזים על הנפט ל-47 ד' לחבית, וזאת בשל צפי לעלייה בביקושים באסיה ולאחר שקרטל אופ"ק החליט להפחית את תפוקת הנפט

הנפט צנח בסיום המסחר בניו יורק ב-9.1% ונקבע ב-41.58 דולר לחבית, כתוצאה מהירידה שחלה בנתוני המאקרו בארה"ב במסגרתם דווח על שפל חדש במחירי הדיור ברחבי ארה"ב וכן על שפל של כל הזמנים באמון הצרכנים. הנתונים מעידים על הקושי העיצום בו מצויה ארה"ב ומרמזת על ירידה בביקושים בכלל ולנפט ומוצריו בפרט. זוהי הירידה היומית בשיעור החד ביותר שנרשמה בנפט מזה 3 שבועות.

זאת לאחר שבמהלך יום המסחר עלה מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס ל-47 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק, וזאת בשל צפי לעלייה בביקושים באסיה ולאחר שקרטל אופ"ק החליט להפחית את תפוקת הנפט.

קרטל אופ"ק, האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, החליט להקטין את תפוקת הנפט ב-4.2 מיליון חביות ליום באמצע ספטמבר, ומאז הוא לא שינה את עמדתו. הקרטל מקווה בכך לייקר את מחיר הזהב השחור שאיבד כ-70% מהשיא שהציג ביולי ועמד על 147.27 דולר לחבית.

עם הכרזתו של הקרטל על צמצום התפוקה באמצע ספטמבר, רבים פיקפקו ביכולתו ליישם את ההחלטה, אך כעת נראה שהוא אכן הצליח להביא לירידה בתפוקה של מרבית המדינות החברות בארגון.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס נפל ב-9.1% ל-41.58 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

"מבחינה לוגית, אין סיבה טובה לכך שהנפט נסחר מעל רף 40 הדולר לחבית", אמר סטפן שרונק, אנליסט המתמחה בשוק האנרגיה. "אופ"ק מצמצם את התפוקה משום שאף אחד לא קונה נפט, ובהינתן התחזיות הנוכחיות, אין סיבה להאמין שנראה שינוי בקרוב".