צ'ק פוינט צמחה ב-10.6% ב-2008; התחזית לרבעון הראשון דומה לתחזיות האנליסטים

צופה הכנסות של 190-208 מ' ד' ורווח נקי של 40-46 סנט למניה ברבעון הראשון ; עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי וסיימה את 2008 עם הכנסות של 808.5 מ' ד' ; שויד: "אנחנו בפירוש מרגישים את המצב"

"אנחנו שמחים לדווח על רבעון שיא ושנה טובה מאוד בכל הפרמטרים", כך אמר היום גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט , במסיבת עיתונאים שערכה היום החברה. למרות הסביבה הכלכלית, צ'ק פוינט הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים גם בהכנסות וגם ברווח. "גם אם הכלכלה העולמית הייתה במצב טוב, היינו שמחים לדווח על תוצאות כאלה. אנחנו בפירוש מרגישים את המצב הכלכלי. לולא הכלכלה הייתה במצב הנוכחי, התוצאות שלנו היו הרבה יותר טובות", אמר שויד. הוא ציין שהשפעת הכלכלה העולמית התבטאה בהאטה במחצית השנייה של 2008 ובשערי המטבע שהקטינו את הרווח במחצית הראשונה.

על רקע אי הוודאות העולמית, צ'ק פוינט לא מוסרת היום תחזית לשנת 2009, ומתמקדת רק ברבעון הראשון. החברה מספקת תחזיות שתואמות לתחזיות האנליסטים, כשההכנסות הצפויות יהיו בטווח של 190-208 מיליון דולר לעומת קונצנזוס האנליסטים ל-200.2 מיליון, והרווח הנקי למניה (Non-GAAP) יסתכם ב-40-46 סנט (85.1-97.9 מיליון דולר), לעומת הקונצנזוס שהוא 43 סנט למניה. התחזיות לא כוללות את התוצאות של עסקי האבטחה שנרכשו מנוקיה לפני כחודש, רכישה שעדיין לא הושלמה.

"עם מצב הכלכלה העולמית והשינוי שהביזנס יעבור עם השלמת הרכישה, קצת מוקדם היום לתת תחזית שנתית", אמר שויד. "כל תחזית שניתנת היום היא ברמת סיכון גבוהה. יש לנו הרבה פעילויות, נפגשנו עם כל אנשי המכירות שלנו לאחרונה, ואנחנו בסך הכל אופטימיים. אבל אני לא מתיימר לדעת איזה אפקט יהיה יותר חזק, זה של הפעילות שלנו או זה של הכלכלה העולמית".

צ'ק פוינט מספקת פתרונות אבטחת אינטרנט ומידע, והיא מסיימת את שנת 2008 עם צמיחה של 10.6%. ההכנסות השנתיות הגיעו ל-808.5, כשהרבעון האחרון תרם 217.6 מיליון דולר. לדברי שויד, צמיחה יפה נרשמה השנה באנגליה, צרפת וגרמניה. "באסיה, אחרי כמה שנים פחות טובות שלנו, היה מפנה, וגם במזרח התיכון גדלנו - בישראל, טורקיה וכמה מדינות שאני מעדיף לא לפרט", אמר שויד. המכירות לאזורי אסיה ומזרח אירופה צמחו ביותר מ-20%, ובאמריקה הלטינית ובמזרח התיכון הצמיחה הייתה יותר מ-40%.

הפתעה מכיוון השוק האמריקני

בעוד שברבעון הקודם שויד התייחס למכירות בארה"ב ואמר שהשוק האמריקני "לא הבריק", הפעם הייתה הפתעה חיובית משם. "ברבעון הרביעי הייתה תופעה מעניינת, כשאזור שהפתיע לטובה במכירות היה ארה"ב", אמר שויד.

בשנת 2008 לא היה שינוי גדול בתמהיל הלקוחות של צ'ק פוינט, ולמרות הקשיים והתהפוכות שעבר השנה המגזר הפיננסי, ארגונים ממגזר זה תרמו כ-23% מהכנסות החברה - "לא נעלמו לקוחות", אומר שויד. המכירות ללקוחות מתחום התקשורת היוו כ-17% מסך המכירות.

מכירות ה-appliances, התקנים שכוללים חומרה ותוכנה ותחום חדש יחסית לצ'ק פוינט, תרמו כ-37% מההכנסות בשנת 2008. לדברי שויד, אסטרטגיית ה-Total Security של צ'ק פוינט, מתן פתרון מאוחד לאבטחה, סייעה לחברה להציג תוצאות טובות. "גם במצב הכלכלה היום, יש צורך גדול באבטחה", אמר שויד. "פתרונות אבטחה הם לא חלק ניכר בהוצאות של חברות - לצערנו, כי אז

היו לנו יותר הכנסות - אבל כתוצאה מכך האבטחה פחות רגישה לקיצוצים".

ובכל זאת, על רקע המצב הכלכלי, יש לקוחות שמבקשים הנחות (לדברי שויד, "לא ברמה של קטסטרופה"). שויד אומר שהוא הנחה את אנשי המכירות "להיות רגישים ולייצר יותר ערך ללקוחות".

לדבריו, המוצרים של צ'ק פוינט קלים לניהול ועלות התפעול שלהם נמוכה יחסית. על המתחרות העיקריות של צ'ק פוינט, סיסקו וג'וניפר, שויד אומר כי "לא ראיתי אותן מתחזקות בזמן האחרון".

שויד הצהיר בעבר שאין לו כוונה לפטר עובדים, הצהרה שהוא חוזר עליה גם היום. "לא פיטרנו עובדים ואני מקווה שלעולם לא נפטר, אך בהחלט הסתכלנו על ההוצאות וניסינו לנהל אותן נכון", אומר שויד.

צאותיה התפעוליות של צ'ק פוינט ברבעון האחרון ירדו לעומת הרבעון המקביל, ושיעור הרווח התפעולי (Non-GAAP) הגיע ל-55.5% - גם עליית שער הדולר ביחס לשערו ברבעונים הקודמים תרמה. בשנה כולה הרווח התפעולי היה 52.7%. בשורה התחתונה הרווח הנקי הרבעוני GAAP היה 86.5 מיליון דולר, והרווח Non-GAAP הגיע ל-105.6 מיליון דולר, שהם 50 סנט למניה - גבוה ב-3 סנט מתחזית האנליסטים. בשנה כולה הסתכם הרווח Non-GAAP ב-386 מיליון דולר, שהם 1.78 דולר למניה.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ברבעון הרביעי ל-89.4 מיליון דולר (429.9 מיליון דולר בשנה כולה), ובסוף השנה היו בקופת החברה 1.44 מיליארד דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך. צ'ק פוינט השתמשה בסכום שמוערך בכ-100-140 מיליון דולר מהקופה לרכישת עסקי האבטחה של נוקיה, אך שויד לא פוסל ביצוע רכישות נוספות. "יש קצת יותר הזדמנויות לרכישה, אבל עדיין קשה למצוא חברות טובות שמתאימות לחזון הטכנולוגי שלנו", הוא אומר. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 4.5 מיליארד דולר. *