מנכ"ל מעדנות מסביר: "לא יכולנו לשלול מעל כל ספק קיומן של בעיות נוספות"

(עדכון) - בראיון לגל"צ מסביר יענקל'ה יערי מדוע החברה אוספת כעת מהמדפים מוצרים נוספים מחשש לחיידקי ליסטריה: "תוצאות מעבדה מגיעות רק תוך מספר ימים, ולכן משיקולי טובת הצרכן החלטנו להוריד את המוצרים"

חברת מעדנות, שבשליטת סנפרוסט , החליטה להרחיב את האיסוף מהמדפים של מוצרי הפיצה והפשטידות לכלל מוצרי החברה, כיוון שלא יכלה לשלול מעל לכל ספק את קיומו של חיידק הליסטריה גם בקווי הייצור האחרים של החברה. כך הסביר הבוקר (ד') מנכ"ל מעדנות, יענקל'ה יערי בגלי צה"ל.

"בבדיקה שביצענו במחלקת הפיצות והפשטידות היה חשד לבעיית ליסטריה ואספנו את כל המוצרים. במקביל הרחבנו בדיקות למחלקות נוספות. מאחר ותוצאות מעבדה מגיעות רק תוך מספר ימים, לא יכולנו לשלול קיומן של בעיות נוספות, ולכן משיקולי טובת הצרכן החלטנו להוריד את המוצרים. מדובר בכל המוצרים אבל מתאריכים ספציפיים". אמר יערי.

חשוב להגיד שכל המוצרים שהכרזנו על איסופם היום הם מוצרים שנאפים בתנור מבצק גולמי, וחשוב לי לציין כי חיידק הליסטריה אינו עמידה בטמפרטורה כזו, של יותר מ-72 מעלות".

* האם חלק מהמוצר שאינו מבושל עד הסוף עלול לגרום לבעיות?

"ברמת העיקרון אתה צודק, אבל ברמה שלנו מדובר בבצקים שנאפים מבצק גולמי ולכן במקרה הזה הליסטריה נעלמת לחלוטין".

* קיבלתם תלונות צרכנים?

"לא. כל המהלך הוא מהלך שלנו שהתגלה מבדיקות שלנו והחלטנו לפעול בשקיפות מיד כשגילינו את הבעיה".

* יש אומדן להפסד מהמהלך?

"לא יכול להעריך את ההפסד. נעשה את ההערכת הנזק בימים הקרובים. מצד שני יש כאן רווח ולו רווח סמוי שהצרכנים מבינים היום, כפי שהבינו בעבר, שמאחורי המותג עומדת חברה רצינית .שלא לוקחת סיכונים".

נזכיר את השתלשלות העניינים. יומיים לאחר שהורידה מהמדפים כמה ממוצרי הפיצה שלה, הודיעה אמש (ג') חברת מעדנות על איסוף רשימה ארוכה של מוצרים אחרים שיצאו ממפעלה. זאת - לאחר בדיקות נוספות שערכה, שתוצאותיהן הגיעו אתמול, מהן עולה כי גם מוצרים המיוצרים בקווים אחרים עלולים להיות חשופים לחיידקי ליסטריה.

מטעמי זהירות ובשל הזמן הארוך הדרוש לבדיקות נוספות, נמסר, החליטה החברה לנקוט במשנה זהירות ולאסוף מנקודות המכירה את מוצריה הבאים (נוסף על אלה שכבר הובאו לידיעת הציבור):

* אמפנדס בשר ומאפה נקניקיה מתאריך אחרון לשימוש 11/6/2009 ועד 25/7/2009.

* בצק עלים חמאה מתאריך אחרון לשימוש 11/12/2009 ועד 25/1/2010.

* כל שאר סוגי הבורקס, מלאווח, ג'חנון, בצק עלים, בצק פילאס ועלי בלינצ'ס מתאריך אחרון לשימוש 11/6/2010 ועד 25/7/2010.

* מוצרי ניסימיקו - כל סוגי הבורקס ובצקי העלים מתאריך אחרון לשימוש 11/6/2010 ועד 25/7/2010.

בחברת מעדנות שבים ומדגישים כי "חיידקי ליסטריה מושמדים בזמן אפייה בתנור ואינם מהווים כל סכנה", אולם מטעמים ברורים היא ממהרת לאסוף את המוצרים מנקודות המכירה ולפצות צרכנים המחזיקים במוצרים אלה.

משרד הבריאות קיבל דיווח מסודר מהנהלת החברה.

איסוף המוצרים החל הערב. במקביל תגברה החברה את המוקד הטלפוני במטרה לענות לכל הפניות המתקבלות במוקד- 1-800-2828-44.