פרשת חיידקי הליסטריה מגיעה לביהמ"ש: בקשה לייצוגית ב-53 מיליון שקל נגד מעדנות

השבוע הסירה מעדנות ממדפי החנויות מספר מוצרי פיצות ומאפים בשל חשש להימצאות חיידקי ליסטריה ; בתביעה נטען כי מעדנות התרשלה בהתרשלות חמורה כשלא טרחה לבדוק האם קו הייצור שלה נקי מחיידקים

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסך כ-53 מיליון שקל נגד חברת מעדנות, בגין החזרה מהחנויות של מוצרים עקב הימצאות חיידקים מסוכנים מסוג ליסטריה.

מעדנות מצויה בבעלות חברת סנפרוסט (שבשליטת תנובה), ועוסקת בייצור פיצות, מאפים ומוצרים קפואים שונים. בתחילת השבוע הודיעה החברה שהיא מורידה ממדפי החנויות 3 סוגי פיצות וכן מקלוני שום ופשטידות, לאחר שבמסגרת תהליכי פיקוח ובקרה שגרתיים שנערכו במפעל, התגלה חשש להימצאות חיידקי ליסטריה. החברה ציינה כי אמנם אפייה בתנור משמידה חיידקים אלה, אולם יש להימנע מאכילת המוצרים.

התובעים, נערה בת 17 והוריה, טוענים באמצעות עו"ד בן-ציון אדורם, כי מעדנות הטעתה את הלקוחות באשר לאיכות מוצריה, בהציגה אותם כמוצרי מזון בריאותיים, כשבפועל המוצרים היו מזוהמים ונגועים בחיידקים מסוכנים ביותר.

הנערה טוענת כי בנובמבר 2006 אכלה מקלוני שום ומאז השתנו חייה לרעה. לדבריה, במשך 10 חודשים היא סבלה מכאבי בטן ובחילות והחלה לקבל טיפול תרופתי קבוע בשל כך.

בתביעה נטען כי מעדנות התרשלה בהתרשלות חמורה ביותר ולא טרחה לבדוק האם קו הייצור שלה נקי מחיידקים. היא עשתה כן רק לאחר שחברת "קפוא זן", השוכרת ממנה שירותי ייצור, גילתה חיידקי ליסטריה במוצריה.

עוד נטען כי חיידק הליסטריה עמיד גם בחום גבוה, שאינו משמידו אלא דווקא מהווה כר פורה להתרבות. טרם הוגשה תגובת מעדנות. (ת"צ 09-01-17510).

מחברת מעדנות נמסר בתגובה: "התביעה עוד לא התקבלה, וכשתגיע נגיב. חשוב לציין כי המתלונן פנה למוקד בשנת 2006, ולכן אין לתלונה זו שום קשר לפרשה הנוכחית. הניסיון לחבר בין שני המקרים הוא ניסיון נלוז".