במד"א לא מחכים לפיצויים בעקבות המלחמה: מעלים קמפיין לגיוס תרומות ב-SMS

מד"א הוא ארגון שחי ונושם בזכות תרומות, אולם זו הפעם הראשונה שהוא מבקש את התרומות מהציבור הרחב ולא מפילנטרופים ; להערכת הארגון, ההוצאות הישירות של מד"א בגין המלחמה נאמדות ב-6 מיליון שקל

בארגון מד"א לא מחכים לשיפוי מצד המדינה בגין ההוצאות הרבות בזמן המלחמה בדרום, ובימים הקרובים יעלה קמפיין פרסומי שיבקש מהציבור הרחב לתרום למד"א 10 שקלים באמצעות SMS. מד"א הוא ארגון שחי ונושם בזכות תרומות, אולם זו הפעם הראשונה שהוא מבקש את התרומות מהציבור הרחב ולא מפילנתרופים.

דובר מד"א, ירוחם מנדולה, הסביר כי המדינה אמורה לפצות את הארגון רק בגין מספר הפינויים שהיא ביצעה בזמן המלחמה, בדיוק כפי שמשלמת המדינה למד"א באופן שוטף. בכל מקרה, רק 10% מהכנסות מד"א באופן שוטף מגיעות מהמדינה. אלא שהמלחמה בדרום עבור מד"א כללה לא רק פינוי של למעלה מאלף פצועים. "תגבור מספר הכוננים, האמבולנסים והמתנדבים של הארגון הביא להוצאות רבות של דלק, כלכלה, לינה ועוד, ועל כך המדינה לא מפצה אותנו, הסביר מנדולה. כך למשל, בעוד שמד"א העלה את הכוננות בצפון מהרגע הראשון למלחמה בדרום, המדינה אמורה לפצות את הארגון רק בגין מספר פצועים בודדים שהיו בצפון כתוצאה מנפילת קטיושות.

לדבריו, מד"א עדין לא ראה שקל מהמדינה, ולכן החליטו בארגון להחזיר את רמת הכוננות של הארגון באופן מיידי, כדי להתכונן לכל תרחיש אפשרי מדרום או מצפון. להערכת הארגון, ההוצאות הישירות של מד"א בגין המלחמה נאמדות ב-6 מיליון שקל.

כדי להסיר ספק, במד"א מבהירים כי מבצע ההתרמה לא נובע ממשבר כלכלי אליו נקלע הארגון. "מד"א הוא ארגון יציב מבחינה כלכלית ואפילו איתן", טוען מנדולה. מבצע ההתרמה יימשך עד ה-18 בפברואר, ותרומות ניתן לשלוח ב-SMS למספר 8855, לאחר הקשת האותיות מ.ד.א.