טויוטה תחזיר למפעל 1.4 מיליון מכוניות מדגמי ויץ ויאריס

כדי לתקן פגם בחגורת הבטיחות, באחד מרכיבי מערכת האגזוז - או בשניהם ; כמו כן תמשוך החברה 830 אלף מכוניות במותג הסאב-קומפקטי של ויץ, שבשווקים רבים נמכר תחת מותג יאריס

[להרשמה לניוזלטר רכב]

טויוטה הודיעה היום (ד') כי תמשוך מהשווקים ברחבי העולם יותר מ-1.35 מיליון מכוניות בדגמי ויץ ושני דגמים נוספים, כדי לתקן פגם בחגורת הבטיחות, באחד מרכיבי מערכת האגזוז - או בשניהם.

ביפן יוחזרו 525,898 מכוניות ויץ, בלטה ורקטיס שיוצרו בתקופה שבין ינואר 2005 לאפריל 2008, כך נאמר במסמך שהגישה טויוטה למשרד התחבורה.

כמו כן תמשוך החברה 830 אלף מכוניות במותג הסאב-קומפקטי של ויץ, שבשווקים רבים נמכר תחת מותג יאריס, וכן מכוניות בלטה שיוצאו לאירופה, לצפון אמריקה ולשווקים אחרים, אמרה אחת מדוברות החברה.

ביפן דווח על מקרה אחד שבו פרצה שריפה בגלל עיצוב חגורת בטיחות לקוי, שעלול לגרום להתמוססות המנגנון לספיגת רעשים, כאשר הרכיב שמותח את חגורת הבטיחות מופעל במהלך התנגשות, לדברי טויוטה.

ביפן לא דווח על תאונה שנגרמה כתוצאה מהפגם באגזוז, שעלול להיסדק בתרחיש הגרוע ביותר, ולגרום לדליפת גזים שאינם עומדים בתקני איכות הסביבה.

ומה לגבי ישראל? מסוכנות טויוטה ישראל נמסר כי "מדובר בכ-1,100 מכוניות מסוג יאריס, משנות המודל 2006-2007. מדובר בתקלה מינורית שדורשת כשעת עבודה. בכוונת החברה לקרוא לבעלי המכוניות הרלוונטיות לתיקון".