עוד חברת יהלומים שנקלעת לקשיים: חברת אייסקיי הודיעה שלא תעמוד בהחזר חובות של כ-5 מיליון דולר

בחודשים האחרונים היו מספר מקרים של פשיטות רגל בחברות יהלומים בעקבות ירידה חדה במחירי היהלומים ובהיקף המכירות

חברת יהלומי אייסקיי הודיעה אמש להנהלת הבורסה ליהלומים שלא תוכל להחזיר את מלוא החוב שלה, המסתכם בכ-5 מיליון דולר, כ-3 מיליון דולר ליהלומנים שונים ועוד כ-1.8 מיליון דולר לבנק הבינלאומי. הבוקר (ד') התקיימה בבורסה פגישה עם הנהלת הבורסה במטרה ללמוד מה תמונת המצב של החברה וכיצד תחזיר את החובות לנושים.

יהלומי אייסקיי מצטרפת לשורה של חברות יהלומים שנקלעו בחודשים האחרונים לקשיים כלכלים בעקבות ירידה חדה במחירי היהלומים בישראל ובעולם. ברבעון האחרון של השנה החולפת ספג ענף היהלומים ירידה של 60% בייצוא לעומת הרבעון המקביל בשנת 2007. בסיכום 2008 נרשמה ירידה של 8.4% בייבוא של יהלומים ושל 8.3% בייצוא.

היקף החוב הבנקאי של ענף היהלומים בארץ עומד על כ-2 מיליארד דולר, והיקף הבטחונות שבידי הבנקים הולך וקטן בעקבות ירידת מחירי היהלומים. כמו כן, בחודשים האחרונים התגלעו מספר סכסוכים בין מספר יהלומנים על רקע המשבר וקיים היום חשש שלא היה פעם בסגירה של עסקאות.

האמון בין היהלומנים הוא הנכס הבסיסי לקיומו של הענף, וצ'ק שחוזר מכתים את היהלומן לשנים רבות, כך שספק רב אם יוכל אי פעם לחזור לסחור ביהלומים בבורסה ברמת גן. גם במקרה של יהלומי אייסקיי, הנהלת הבורסה נכנסה לתמונה במהירות מייד לאחר שצ'ק של כ-6,500 דולר חזר בכדי למנוע פגיעה מיהלומנים נוספים.