בקשה להוצל"פ: למנות כונס על הכספת הראשית בבנק הפועלים כדי לגבות ממנו חוב של 36 מיליון שקל

עו"ד ד"ר יוסי כהן טוען כי בנק הפועלים חייב את הסכום למרשתו, רלה וינשטיין, ולאור הפרסומים על הפסדי הענק של הבנק, קיים חשש שאם לא תגבה את חובה לאלתר - היא לא תוכל לעשות כן עקב הרעה נוספת במצב הבנק

ראש לשכת ההוצאה לפועל בחיפה תצטרך להכריע בקרוב האם להיענות לבקשתו של עו"ד ד"ר יוסי כהן ולמנות אותו ככונס נכסים על הכספת הראשית של בנק הפועלים , על מנת לגבות מהבנק חוב של 36 מיליון שקל, המהווים חלק מחוב אותו חב הבנק ללקוחתו של כהן, רלה וינשטיין, תוך שהוא מציין בבקשה כי בהתאם למידע שהתפרסם לאחרונה באמצעי התקשורת, הבנק הפסיד סכומי עתק בעסקאות שונות, וקיים חשש שאם הזוכה לא תגבה את חובה לאלתר - היא לא תוכל לעשות כן עקב הרעה נוספת במצבו של הבנק.

בקשה חריגה זו היא חלק ממסכת באורך 23 שנה אותה מנהלת ויינשטיין, כיום בת 70, נגד בנק הפועלים, בטענה כי במהלך שנים רבות שילמה לבנק תשלומי יתר שלא הוחזרו לה.
בתחילת הפרשה תבע הבנק את ויינשטיין ,אולם במהלך נפתולי המשפטים הפכה ויינשטיין מחייבת לזוכה.

בשנת 1985 תבע הבנק את רלה ויינשטיין ב-2 תביעות כספיות, כאשר עוד בטרם ההגשה עיקל כספים ומכר נכסים שהיו בבעלותה. לטענת עו"ד כהן, הבנק קיבל במעמד צד אחד פסקי דין נגדה ויינשטיין, ובתוך זמן קצר הפך אותה מאשת עסקים מצליחה ומבוססת לאדם חסר כל, כשהיא מגיע כמעט עד פת לחם.

לאחר סדרת התדיינויות ארוכה וממושכת, במהלכה ירדה ויינשטיין מכל נכסיה, קבע לפני כ-3 שנים בית המשפט המחוזי כי טענותיה של ויינשטיין צודקות, וכי על הבנק להשיב לה את הסכומים שגבה ממנה שלא כדין, בצירוף אותה הריבית שנלקחה ממנה. כן הורה בית המשפט כי ויינשטיין תהפוך מחייבת לזוכה, וכי הבנק יהפוך מזוכה לחייב בתיק ההוצאה לפועח שנפתח על-ידי הבנק כנגדה לפני כ-3 שנים.

הבנק ערער על ההחלטה, אולם לפני יומיים נדחו טענות הבנק, וראש ההוצאה לפועל בחיפה הורה על המשך ההליכים בתיק.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "ביטול עיכוב ההליכים הקיימים בעניין תביעתה של ויינשטיין כלפי הבנק ובקשתו של עו"ד כהן אינם מוכרים לבנק, מאחר שלא הגיעו לידינו".

(תיק הוצאה לפועל מס' 02-20838-08-9).