מחירי הפלדה צפויים לצנוח ב-30% ב-2009; ניפון סטיל עדכנה מטה את תחזית הרווחים ב-35.7%

[למדור שוקי עולם] ריו טינטו מנהלת משא ומתן עם צ'ינלקו, יצרנית האלומניום הגדולה בסין, בנוגע לאפשרות של הזרמת הון בהיקף של מיליארדי דולרים ומכירת נכסים ; עליות חדות באסיה

מחירי הפלדה צפויים ליפול השנה ב-30%, אחרי שש שנים רצופות של עליות וכתוצאה מנסיגה נמשכת בביקושים לחומרי הגלם של תעשיית הפלדה.

הצניחה של מחירי הפלדה תקטע, כנראה, גם את העליות הנמשכות של מניות ענקיות הכרייה BHP ביליטון , ריו טינטו , ו-ולה , שבשנה שעברה זינקו בכמעט 100%. שלושת החברות, שתי הראשונות אוסטרליות - בריטיות והשלישית ברזילאית, שולטות בכ-75% מתעשיית המתכות שמייצרת כ-800 מיליון טון פלדה לשנה.

ניפון סטיל , יצרנית הפלדה השניה בגודלה בעולם, עדכנה מטה את תחזית הרווחים לשנה הנוכחית ב-35.7% כתוצאה מירידה משמעותית במכירות כלי הרכב וצפי לירידה בביקושים לפלדה.

ריו טינטו , מנהלת משא ומתן עם צ'ינלקו , יצרנית האלומניום הגדולה בסין, בנוגע לאפשרות של הזרמת הון בהיקף של מיליארדי דולרים ומכירת נכסים. כך מדווח עיתון "הטיימס". ריו טינטו מתכננת להחזיר חובות בהיקף של 10 מיליארד דולר בשנה הנוכחית, כשהיא עשויה למכור נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה.