הערכות: מעדנות תיאלץ להשקיע 10-5 מיליון שקל בביסוס מחדש של המותג

זאת בנוסף לנזק הישיר מפרשת הליסטריה בסך 10 מיליון שקל, עבור עלות איסוף המוצרים והפסקת הייצור ; הנזק למכירות העתידיות עדיין לא ידוע ; אתמול הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד מעדנות בסך 53 מיליון שקל

הנזק לחברת מעדנות בעקבות התגלות חשד להימצאות חיידק הליסטריה ואיסוף המוצרים מהמדפים, מסתכם עד כה ב-10 מיליון שקל, אולם הוא עלול לגדול באופן משמעותי. הנזק הנוכחי כולל את עלות המוצרים המושמדים, את איסופם מנקודות המכירה וכן את הפסקת הייצור במפעל.

יצויין כי נזקים אלה אינם כוללים את הפגיעה הצפויה למותג במכירות, פגיעה שלפי שעה מוקדם עדיין לנבא את היקפה. לפי הערכות, מעדנות תיאלץ להשקיע בקרוב סכום נוסף של 5-10 מיליון שקל לשם ביסוס המותג מחדש.

כזכור, בראשית השבוע הודיעה מעדנות כי החליטה לאסוף מהמדפים מוצרי פיצה ופשטידות של תאריכי ייצור מסוימים, בעקבות התגלות חשד להימצאות חיידק הליסטריה במוצרים. ביום שלישי השבוע הרחיבה מעדנות את האיסוף גם ליתר מוצרי החברה שיוצרו באותם מועדים. במקביל, הפסיקה השבוע החברה את הייצור במפעל החברה בגן יבנה, עד להסרת כל חשש לאיכות המותג. במדפי הרשתות נותרו אומנם מוצרי החברה שיוצרו קודם להתגלות החשד, ואולם היקף המכירות שלהם ירד באופן קיצוני.

מחזור המכירות השנתי של מעדנות עומד על כ-130 מיליון שקל בשנה. החברה מחזיקה בנתח כספי של כ-60% מקטגוריית הפיצות והבורקס הקפואים ונתח כספי של כ-10% בקטגוריית בצק עלים. החברה מתחרה בזוגלובק, שלושת האופים ובמותגים הפרטיים שכולם עשויים כעת ליהנות מחולשתה.

מעדנות היא חברה בת של סנפרוסט הבורסאית הנשלטת על-ידי תנובה (79.71%). החברה נסחרת לפי שווי שוק של 92.5 מיליון שקל. מחזור המכירות שלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-215 מיליון שקל. בתקופה זו רשמה החברה רווח תפעולי של 22 מיליון שקל, ורווח נקי של 12 מיליון שקל.

יצוין כי למרות פרשת הליסטריה, לא נרשמה ירידה במניית סנפרוסט מתחילת השבוע. בשנה החולפת, איבדה החברה 54% משווי השוק שלה.